پایگاه خبری تحلیلی امروله09:23 - 1400/06/20

بازدید دادستان کرمانشاه از زندان مرکزی/ ۲۶ زندانی آزاد شدند

دادستان کرمانشاه به همراه 50 نفر از قضات دادسرا از زندان مرکزی استان بازدید کرد و در جریان درخواست ها و مشکلات زندانیان قرار گرفتند.

به گزارش امروله ،شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان موضوع کاهش جمعیت کیفری زندان های استان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی با بیان اینکه طی چندسال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته، افزود: بازدید امروز هم به این منظور صورت گرفت تا با حضور ۵۰ نفر از قضات دادسرای کرمانشاه در زندان مرکزی در دیدار رودرو و چهره به چهره با زندانیان مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: براین اساس در این دیدارها برخی از پرونده ها نیاز به بررسی و پیگیری هایی در محاکم قضایی داشت و در مجموع ۲۶ نفر از زندانیان هم از زندان آزاد شدند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات دادسرا ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را به آنها منعکس کنند.

کرمی خاطر نشان کرد: زندانیانی هم که در این دیدارها حکم آزادی خود را گرفتند،‌ عموما در قالب مرخصی پایان حبس و یا نهادهای ارفاقی به آنها این آزادی داده شد.

وی در ادامه با تاکید براینکه زندان قطعا جای کسانی است که برای جامعه خطرناک هستند نه کسانی که مشکل خانوادگی و مالی دارند، افزود: زندانی شدن هر فرد علاوه بر هزینه ها، تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زیادی برای فرد و خانواده اش دارد.

دادستان کرمانشاه یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی کرمانشاه را سیاست حبس زدایی دانست و گفت: معتقدیم زندان نباید جای هر مجرمی باشد، بلکه فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می زنند باید زندانی شوند.

وی در پایان برای مجرمان سابقه دار و برهم زنندگان آرامش مردم نیز خط و نشان کشید و اعلام کرد: برخورد دستگاه قضایی با این دسته از افراد سخت و بازدارنده خواهد بود.