پایگاه خبری تحلیلی امروله09:33 - 1400/06/25

نمایش گروه کلاه‌سفیدهای ایرانی برای آژانس انرژی اتمی

جمهوری اسلامی ایران مکانیسمی دقیق برای ادامه مذاکره با غرب به طرف اروپایی اعلام کرده است، کارگردان آمریکایی از مهره های خود می خواهد نمایش انگلیسی را دوباره بازسازی کنند!

به گزارش امروله ،در میان ویرانه‌های شهر اریحا خانواده‌ای رو به دوربین، سفره افطار خود را بازکرده و مشغول غذا خوردن می‌شوند. کارگردان چند بار با کات دادن از بازیگران می‌خواهد دوباره صحنه را بازی کرده تا نمایش تأثیرگذارتری برای مخاطب ایجاد شود؛ فردای آن روز تیتر اول «سی ان ان» آمریکا با نمایی باز از ویرانه‌ها و حملات موشکی و شیمیایی خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که قربانی بشار اسد شده اند!

این سکانس تأثیرگذار برای مخاطب غربی فقط با یک اشتباه به تمسخری بزرگ در میان مردم سوریه تبدیل می‌شود؛ کارگردان انگلیسی به‌خوبی نمی‌داند ساعت افطار مسلمانان چه زمانی است! برای همین درست در هنگامی‌که خورشید در وسط آسمان است، این مراسم افطار نوستالژیک برپاشده است. البته بیننده غربی معنای افطار کردن را متوجه نمی‌شود؛ برای کارگردان مهم آن است که یک جنایت جنگی در سوریه به تصویر کشیده شود. این نمایش زیبا با تهیه‌کنندگی جیمز لامژرار اسکار گرفته و جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گروه دفاع مدنی سوریه یا همان «کلاه‌سفیدها» تشکیلاتی تحت کنترل سرویس‌های امنیتی آمریکایی و صهیونیستی است که با عنوان گروه امدادی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها متولد شد. آن‌ها با صحنه‌سازی، تصاویری هالیوودی و آخر الزمانی تولید کرده و جهان را از میزان کشتار در سوریه حیران می کنند.

سال ۲۰۱۵ آژانس توسعه آمریکاUSAID  اعلام کرد که کلاه‌سفیدها به جهت تحقق اهداف سازمان‌های امنیتی غربی در سوریه در یک مرحله بیش از ۱۸ میلیون دلار کمک دریافت کرده اند. لندن تلگراف در گزارشی مورد کلاه‌سفیدها افشا کرد که یکی از تأمین‌کنندگان اصلی این سازمان وزارت خارجه امارات متحده عربی است که ۵/۳ میلیون یورو به این موسسه اعطا کرده بود.

کلاه‌سفیدها باهدف تحقق صلح جهانی اعلام موجودیت کرده اما در پس پرده در هماهنگی کامل با تروریست‌ها و سرویس‌های امنیتی آمریکایی و منطقه‌ای قرار داشت. گروه دفاع مدنی سوریه باهدف حقوق بشر و حمایت از مردم فعالیت‌هایی انجام می‌داد که نتیجه آن به کام دولت‌های متجاوز غربی بود. سال ۲۰۱۹ جسد بنیان‌گذار انگلیسی این سازمان در استانبول پیدا شد و پرونده بازوی تبلیغاتی تروریست‌ها در سوریه برای همیشه بسته شد!

نمایش گروه کلاه‌سفیدهای ایرانی برای آژانس انرژی اتمی/ در جلسه میان گروسی با طرف ایرانی چه گذشت؟

گروهک کلاه‌سفیدهای ایرانی مشغول کارند

شبکه سفیدسازی دولت‌های متخاصم فقط در سوریه، افغانستان و لیبی فعال نیست؛ کلاه‌سفیدها در همه‌جا حاضر بوده اما اهداف و مأموریت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بعد از سفر گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی به تهران، رسانه‌های اصلاح‌طلب به‌صورت هم‌زمان به تحریف این سفر پرداختند؛ اتاق فکر چپ‌ها در یک دستورالعمل از بازوهای رسانه‌ای خود می‌خواهد برای سفر مهره سیاسی آژانس دستاورد سازی کند.

روزنامه اعتماد پس از سفر مدیر آژانس به تهران در یک روایت غیرواقعی می‌نویسد: دولت سیزدهم به مذاکرات اتمی چراغ سبز نشان داد! این روزنامه در خبری عجیب به نقل از منبع آگاهش در وزارت خارجه ادعا می کند: سفر گروسی به تهران پس از نهایی شدن متن تفاهم میان ایران و آژانس و وعده قطعی آژانس برای عدم صدور قطعنامه علیه ایران در نشست پیش روی شورای حکام حاصل‌شده است.

این خبر عجیب در حالی از سوی اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود که سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر دیپلمات ارشد آرژانتینی به تهران این‌گونه توضیح می‌دهد:گفت‌وگوهای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران صرفاً درباره سرویس برخی تجهیزات نظارتی آژانس خواهد بود و موضوع دیگری در دستور کار مذاکرات قرار ندارد.  در سفر گروسی به تهران هیچ‌گونه تغییری درروند دسترسی آژانس به اطلاعات مراکز هسته‌ای ایجاد نمی‌شود و آژانس کماکان به تصاویر دوربین‌های نظارتی دسترسی نخواهد داشت.

درحالی‌که رابرت مالی شهر به شهر و کشور به کشور به دنبال راه‌حلی برای قانع کردن ایران در ادامه یافتن مذاکرات وین می‌گردد، اصلاح‌طلبان با صحنه‌پردازی به شیوه کلاه سفیدها برای غربی ها اعتبار دیپلماتیک ساخته و دولت را متهم به دادن امتیاز به آژانس می کنند!

در سناریو طراحی‌شده توسط کلاه‌سفیدهای ایرانی فرانسه نقش ویژه‌ای دارد: روزنامه اعتماد ادعا می‌کند که پاریس نقش پیشرو در تنظیم یک قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام را داشته و ایران را تهدید کرده است که اگر با مدیرکل آن همکاری نکند، آن را در جلسه آتی تصویب خواهد کرد.

 واقعیت سفر گروسی به تهران آن بود که در جلسه مدیر آژانس با مسئولان سازمان انرژی اتمی؛ ایران نه‌تنها وظایف فرا پادمانی را تعهد نکرده است، بلکه همچنان حاضر نشده تصاویر ضبط‌شده در مراکز هسته‌ای را در اختیار بازرسان قرار دهد. در گفتگوی ۵۵ دقیقه‌ای رئیس‌جمهور کشورمان با مکرون؛ ایران از موضعی بالا و مقتدرانه به درخواست طرف اروپایی پاسخ داده و سید ابراهیم رئیسی اعلام کرده است که تا وقتی فشار بر ایران ادامه یابد مذاکره بی‌معناست.

گروسی پس از نشست جلسه شورای حکام رو به خبرنگاران گفت: غنی‌سازی ۶۰ درصدی حق ایران است؛ دولت جدید به دنبال تمدید تفاهم دولت قبلی نبوده و نیست! او سپس ادامه می‌دهد: هیچ‌کس نمی‌تواند از من انتظار داشته باشد که در یک سفر ۱۰ ساعته این موضوعات را حل کنم. در این سفر، یک موضوع فوری داشتیم که حل‌وفصل شد. برای سایر موضوعات، باید چارچوبی تنظیم شود و این‌یک کار دیپلماتیک است و ممکن است زمان‌بر باشد. اکنون با انجام این سفر، کشورهای عضو شورای حکام اطلاعات جدیدی در دسترس دارند. به نظرم، ما مدیریت کردیم تا مهم‌ترین موضوع که در مورد از دست دادن اطلاعات بود را اصلاح کنیم.

 سخنان مدیرکل آژانس انرژی اتمی نشان می‌دهد که برخلاف ادعای اصلاح‌طلبان و استقبال آن‌ها از سفر نماینده دولت‌های غربی به تهران نه تفاهمی با آژانس صورت گرفته و نه دولت چراغ سبزی به آمریکایی‌ها نشان داده است.

نمایش گروه کلاه‌سفیدهای ایرانی برای آژانس انرژی اتمی/ در جلسه میان گروسی با طرف ایرانی چه گذشت؟

درحالی‌که نماینده آژانس دست از پا درازتر نتوانسته به ادعای خودش حتی یک امتیاز کوچک از ایران بگیرد، باقی‌مانده‌های حزب منحله مشارکت برای او دستاورد سازی می کنند. روز گذشته علی شکوری راد دبیر کل حزب اتحاد در جلسه کمیته سیاسی این حزب از رویکرد تعاملی دولت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی استقبال و حمایت این حزب اصلاح طلب را اعلام کرده است!

اما معنای رویکرد تعاملی از زبان اصلاح طلبان چیست؟   بهزاد نبوی صریح ترین تعریف را نسبت به معنای این واژه انجام داده و معتقد است؛ برای داشتن رویکرد تعاملی با دنیا و به دست آوردن مواهب آن باید قدرت نظامی و دفاعی خود را در یک سینی گذاشته و تحویل غربی ها داد.

چریک پیر به روزنامه شرق می گوید:روحانی با امضای برجام، یک پیروزی تاریخی بسیار مهم برای کشور، انقلاب و نظام به ارمغان آورد. از همان اول طیف تندرو شروع به مخالفت با این دستاورد بزرگ کرد و تلاش کرد مانع نتیجه‌بخشی برجام شود. روزی که برجام به تصویب مجلس می‌رسید، هم‌زمان آزمایش موشک‌های دوربرد ما انجام شد که معنی و پیام داشت... متأسفانه با این قبیل اقدامات که یکی را مثال زدم، به دنیا این پیام داده شد که هیچ چیزی در ایران تغییر نکرده و با امضای برجام، امکان ایجاد و گسترش روابط اقتصادی وجود ندارد و هیئت‌های بزرگ خارجی بعد از این حوادث، ناامید و مأیوس بازگشتند!

نمایش گروه کلاه‌سفیدهای ایرانی برای آژانس انرژی اتمی/ در جلسه میان گروسی با طرف ایرانی چه گذشت؟

در صحنه میدانی هیاهوی اصلاح‌طلبان برای افزایش پارامترهای تعامل با غرب، تنها سرپوشی بر شکست‌های سریالی دیپلماتیک غربی‌ها در ماه‌های اخیر است. معاون نماینده آمریکا در سازمان‌های  بین‌المللی در وین در تشریح ناکامی غربی می‌گوید: به‌وضوح گفته‌ایم در صورت ازسرگیری پایبندی ایران به‌تمامی تعهداتش در توافق، آمادهٔ لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام هستیم. تمامی طرف‌ها باید واقع‌بین باشند. فرصت بازگشت با پایبندی کامل دوجانبه به برجام تا همیشه وجود نخواهد داشت. ما از ایران می‌خواهیم بدون تأخیر به مذاکرات بازگردد و از هرگونه تنش بیشتر که تنها موجب سخت‌تر کردن کارمان خواهد شد، خودداری کند.

نمایش گروه کلاه‌سفیدهای ایرانی برای آژانس انرژی اتمی/ در جلسه میان گروسی با طرف ایرانی چه گذشت؟

کنگره حزب اتحاد (باقی مانده حزب منحله مشارکت)

 تاریخ انقضاء عملیات سفیدسازی بایدن

اصلاح‌طلبان شش سال پس از ماندن ایران در برجام همچنان به دنبال دستاویز، برای حفظ کشور در این توافق یک‌طرفه هستند؛ می‌توان از این گروه افراطی چپ پرسید که توافقی که منافع اقتصادی کشورمان را تأمین نمی‌کند؛ در خود چه پارامترهایی دارد که تا این حد برای حفظ آن دست‌وپا می‌زنند؟ به عبارت دقیق‌تر برجام کدام منافع امنیتی آمریکایی‌ها را پوشش داده که لازم است که حفظ آن برای این حزب از نان شب نیز واجب‌تر است؟

نمایش گروه کلاه‌سفیدهای ایرانی برای آژانس انرژی اتمی/ در جلسه میان گروسی با طرف ایرانی چه گذشت؟

نگرانی رادیو فرانسه از تغییرات صورت گرفته در تیم مذاکره کننده ایران

امیر عبداللهیان در اولین گام پس از استقرار در وزارت خارجه  دست به جابه‌جایی مهره‌های تیم قبلی در ادامه مذاکرات زده است؛ وب‌سایت امواج مدیا نزدیک به منابع اصلاح‌طلب در وزارت امور خارجه با تحلیلی از این جابه‌جایی نوشته است: مهره برجامی دود شد و به هوا رفت و یک ضد برجام معاون وزیر شده است!

جمهوری اسلامی ایران مکانیسمی دقیق برای ادامه مذاکره با غرب به طرف اروپایی اعلام کرده است، کارگردان آمریکایی برای بهم زدن معادلات محکم طراحی شده از جانب ایران؛ همچنان از مهره های خود می خواهد نمایش انگلیسی را دوباره بازسازی کنند!