پایگاه خبری تحلیلی امروله19:25 - 1400/07/05

افتتاح آزمایشگاه گیاهان دارویی در شهرستان صحنه

مدیر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه صحنه از تاسیس آزمایشگاه گیاهان دارویی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروله ،سرهنگ صادق مرادی خواه، مدیر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه صحنه  عنوان کرد: تعامل موثر با دانشگاه ها، مراکز علمی، پژوهشی، صنعتی و دستگاه های ذی ربط در کشور و بهره گیری از ظرفیت ها، توانمندی ها و حمایت های آنان، یکی از  برنامه های سازمان بسیج علمی کشور است.

 

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های ابلاغی از سوی معاونت علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) به مدیریت بسیج علمی نواحی 14 گانه استان، رایزنی و پیگیری مبادلات علمی در قالب عقد تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی و پژوهشی در شهرستان هاست.

مدیر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه صحنه تصریح کرد: در همین راستا و به همت این مدیریت، در سنوات گذشته همکاری های دو جانبه ای در قالب عقد تفاهم نامه با ادارات آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اجراء شد.

 

این مقام مسئول افزود: در سال جاری نیز این مهم در دستور کار قرار گرفت و در اردیبهشت ماه، اولین تفاهم نامه همکاری سال 1400 با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان به امضاء رسید و در تیر ماه و مرداد ماه نیز تفاهم نامه های همکاری علمی با دانشگاه پیام نور و دفتر امام جمعه شهرستان صحنه منعقد گردید.

 سرهنگ صادق مرادی خواه عنوان کرد: در راستای هم افزایی و بهره وری از ظرفیت های موجود علمی و پژوهشی در شهرستان صحنه، مذاکراتی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان صحنه داشتیم که خوشبختانه ریاست این دانشگاه از آمادگی برای همکاری و عقد تفاهم نامه خبر داد.

 

وی ادامه داد و تصریح نمود: برهمین اساس صبح امروز به دعوت دکتر فرشید وزیله، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان، جلسه ای در دفتر ریاست دانشگاه در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری با مدیریت بسیج علمی سپاه ناحیه صحنه برگزار و طرفین این تفاهم نامه همکاری را امضاء نمودند.

 

مرادی خواه اظهار داشت: باتوجه به اهداف این تفاهم نامه همکاری که در راستای تعمیق فعالیت های پژوهشی، تحقیقاتی، آموزشی، استفاده از ظرفیت های موجود علمی و تدارکاتی، ایجاد بستر مناسب برای معرفی توانمندی ها به مخاطبین دو دستگاه منعقد گردید، امیدواریم زمینه هم افزایی و بهره وری از ظرفیت های موجود علمی و پژوهشی طرفین را فراهم نماید.

 مدیر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه صحنه در ادامه تاکید کرد: در گام نخست این تفاهم نامه، موضوع تاسیس آزمایشگاه گیاهان دارویی مطرح و مقرر شد دانشگاه آزاد واحد صحنه مکان مناسب و دانش مربوطه را در اختیار بسیج علمی شهرستان قرارداده و مدیریت بسیج علمی سپاه ناحیه صحنه نیز نسبت به تجهیز این مکان به تجهیزات آزمایشگاهی و ملزومات اداری مورد نیاز اقدام نماید.

سرهنگ صادق مرادی خواه، مدیر بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه صحنه در پایان ابراز امیدواری نمود و گفت: با امضاء تفاهم نامه امروز، اطمینان می دهم که شرایط رشد و شکوفایی علمی در بحث تولید گیاهان دارویی در شهرستان فراهم شود و ما شاهد درخشش علمی این شهرستان در کشور در حوزه تولید و فناوری گیاهان دارویی باشیم.