پایگاه خبری تحلیلی امروله13:10 - 1400/07/21

پل "راهداران" در روستای علی آباد گروس افتتاح شد

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی پل راهداران در روستای علی آباد گروس شهرستان صحنه افتتاح شد.

به گزارش امروله ،«هوشنگ بازوند» روز چهارشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از پل گروس با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، افزود: در خدمات بی نظیری که در زلزله ارائه شد علاوه بر هلال احمر، حدود ۱۱ هزار نیروی نظامی زبده کارها را انجام دادند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با قدردانی از تلاش راهداران آنها را قشر گم نامی دانست که با حداقل امکانات و در همه شرایط در حال خدمت هستند و گفت: در وزارت راه سابق هم راهداری به دلیل اعتبارات اندکی که داشت مظلوم تر از راهسازی بود.

او ادغام وزارت مسکن و راه را یک کار غیرکارشناسی قلمداد کرد و گفت: بعد از این اتفاق نه توانستیم مسکن به خوبی بسازیم و نه راه که امیدواریم مجلس دوباره این وزارت خانه ها را تفکیک کند تا راهداران هم به حق و حقوق خود برسند.

بازوند با اشاره به اینکه قرارگاه نجف یک ظرفیت بزرگ برای استان کرمانشاه است گفت: سردار عظیمی روز بعد از زلزله در منطقه حضور داشت و تمام کارهای بیش از یک هزار و ۹۰۰ روستا را با کمک سپاه و بسیج بر عهده گرفت که بسیار ارزشمند بود.

وی ضمن تشکر از پیمانکاران ساخت پل گروس گفت: بعد از سیل ۹۸ که این پل تخریب شد قرارگاه نجف بعد از ۳۰ ساعت یک پل را نصب کرد که اگر این اقدام به موقع صورت نگرفته بود روستاهای زیادی با مشکل مواجه می‌شدند.

افتتاح پل گروس با ۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار

پل «گروس» روستای علی‌آباد گروس در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان صحنه که راه ارتباطی ۲۶ روستا را در ۲ طرف رودخانه به هم وصل می‌کند، روز چهارشنبه در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمانشاه با ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

استاندار: کرمانشاه در امداد و نجات زلزله رکورد جهانی را ثبت کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در این مراسم گفت: این پل دارای ۲ دهانه ۳۹ متری با یک پایه میانی و عرشه فلزی طراحی شده و در جریان احداث، خاکریز انحرافی آب به طول ۱۶۵ متر انجام شده است.

«فریبرز کرمی» افزود: همچنین حفاری ۲ عدد شمع به طول تجمیعی ۳۵۵ متر، خاک‌برداری به حجم ۵۵ هزار متر مکعب، خاک‌ریزی به حجم ۲۵ هزار متر مکعب و احداث واریانت مسیر به طول ۳۵۰ متر از دیگر اقدامات انجام شده برای تکمیل پل گروس بوده است.

وی اظهار داشت: طول پل قدیمی که روی رودخانه گاماسیاب واقع شده و در سال ۱۳۵۸ ساخته شده است ، ۴۰ متر بوده است که در اثر سیل شدید بهار سال ۹۸ فرو ریخت و پس از تخریب با تلاش شبانه‌روزی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، نسبت به پایدارسازی بخشی از آن اقدام شد.