پایگاه خبری تحلیلی امروله20:07 - 1400/09/15

به مناسبت 16آذر روز دانشجو پیام تبریکی از سوی امیرحسام مرادی نماینده دانشجویی آیت الله علما امام جمعه استان کرمانشاه منتشر شد.

۱۶آذر، روز دانشجو ، روز بصیرت ،روز شجاعت ،روز انقلابی گری،روز مسئولیت پذیری،روز مجاهدان سنگرهای دانش و بینش، روزآمیختن علم و دانش با اخلاق اسلامی و بصیرت سیاسی می باشد.

به گزارش امروله ،به مناسبت 16آذر روز دانشجو پیام تبریکی از سوی امیرحسام مرادی

نماینده دانشجویی آیت الله علما امام جمعه استان کرمانشاه منتشر شد.

 

 

 

امام علي‌عليه السلام می فرمایند :

«اِعلَمُوا أنَّ كَمالَ الدّينِ طَلَبُ الِعلمِ و العَمَلُ بِهِ»

«بدانيد كه كمال دين در طلب دانش و به كار بستن آن است.»

 

 

۱۶ آذر ماه در هر سال، یادآور روحیه عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و ضداستبدادی جنبش دانشجویی است. در سال ۱۳۳۲ دانشجویان دانشگاه تهران برای دفاع از آزادگی و انسانیت و حیثیت ملی چندین ماه از سال (از کودتای ۲۸ مرداد تا ۱۶ آذر) را در نهایت صبوری، متانت و رعایت شئونات دانشگاهی، به برپایی تجمعات اعتراض آمیز پرداختند و سرانجام در ۱۶ آذرماه با تقدیم خون سه تن از فرزندان عزیز این ملت، پیام عدالت خواهی را در عرصه علم و دانش زنده نموده و با وجود خفقان حاکم بر آن دوره، پیام ضد استکباری خود را به گوش جهانیان رساندند.

۱۶ آذر بیاد آرنده ی خودآگاهی و خودباوری فرزندان غیور و شجاع ملت ایران در دانشگاه برای دفاع از ملت و مبارزه با طاغوت است. تا ظلم و ستم هست دانشجوی عدالت‌خواه برای مبارزه با آن آماده است.

 

 

اهمیت دانش و دانشجو به حدی است که دشمن با صرف وقت و هزینه های فراوان برای ترور یک شخصیت علمی همچون دکتر “فخری زاده”برنامه ریزی می کند و می داند او از هر سلاح و موشک و بمبی برایش خطرآفرین تر است، هرچند غافل است که دانشجویان بصیر ما با همت والایشان، آن شهید بزرگ را الگوی خود قرار داده و با تمام توان راه اورا ادامه خواهند داد.

عنوان دانشجویی و تأثیر شگرف ان بر ابعاد علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه آنقدر بالا و پر اهمیت است که شهید بهشتی دانشجو را مؤذن جامعه می داند:

«دانشجو مؤذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود»

پس دانشجویان ما نباید از وظایف اجتماعی خود که همانا روشنگری و آگاهی بخشیدن به مردم و مقابله با شبهه افکنی های دشمنان است غافل باشند.

 

 

۱۶آذر، روز دانشجو ، روز بصیرت ،روز شجاعت ،روز انقلابی گری،روز مسئولیت پذیری،روز مجاهدان سنگرهای دانش و بینش، روزآمیختن علم و دانش با اخلاق اسلامی و بصیرت سیاسی می باشد.

 

۱۶آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و مظهر ایثار، از خودگذشتگی، پایداری ، استقلال و آزادی است.

دانشجویان ثابت کردند که دانشجو، تنها جوینده دانش نیست؛ بلکه جوینده همه خوبی‏هاست و در همه‏جا حضور چشم‏گیری دارد و با روشنگری و آگاهی‏های خود، هرگز اجازه نخواهد داد دشمنان در امور داخلی و خارجی کشور دخالت کنند. ۱۶آذر ثابت کرد که ایران تنها از آنِ ملت ایران است و آنان خود حق اداره کشورشان را دارند. ۱۶آذر ثابت کرد که قلم‏ها، شعارها و قدم‏های استوار دانشجو، همواره همراه ملت و یاری گر دولت در همه زمینه‏هاست.

 

به فرموده ی مقام معظم رهبری: «در محیط دانشگاه، محیط دانشجویی، نقد منصفانه و متقابلاً نقدپذیری متواضعانه، هر دو لازم است. جوان، آن هم دانشجو، در محیط علمی، باید ذهنش و زبانش باز باشد؛ نقد کند؛ البته منصفانه باشد. نقد را با عیب‏جویی و با عصبانیت و با بهانه‏ گیری، نباید اشتباه کرد؛ اما نقادی باید کرد. در عین حال، نقدپذیر هم باید بود. دیگران هم اگر از ما به عنوان دانشجو، به عنوان تشکل دانشجویی، نقد کردند، بپذیریم؛ یعنی تحمل کنیم.

 

روزدانشجو، روز علم‏دوستی و حقیقت‏ پرسی، روزطلوع اندیشه‏ های نو، روز انسان‏های فرهیخته و بالنده، روز اندیشه‏ های ناب و روزگسستگی جهل‏ ها و نابخردی ها بر تمامی دانشجویان فهیم وفرهیخته این سرزمین پاک و مطهر گرامی باد .