پایگاه خبری تحلیلی امروله23:03 - 1400/10/28

ایران همواره از عدم مداخله در امور داخلی یمن حمایت کرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ایران همواره ازعدم مداخله در امور داخلی یمن و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت کرده و بر جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در این کشور تأکید می‌کند.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری مهر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص تحولات اخیر مرتبط با یمن اظهار کرد: محاصره و حملات نظامی راه‌حل بحران یمن نیست و اینگونه اقدامات به افزایش دامنه تنش در منطقه می‌انجامد.

وی افزود: ایران همواره از ابتکار راه‌حل سیاسی مبتنی بر پایان پذیرفتن محاصره مردم این کشور، پایان جنگ، عدم مداخله در امور داخلی یمن و حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی این کشور حمایت کرده و بر جلوگیری از تشدید فاجعه انسانی در این کشور تأکید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره افزایش تنش‌ها در منطقه، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید داشته است راه‌حل هیچ یک از بحران‌های منطقه‌ای توسل به جنگ و خشونت نیست و تنها در فضای آرام و دوری از استمرار تنش و چرخه خشونت است که می‌توان به استقرار صلح و ثبات در منطقه امیدوار بود.

خطیب‌زاده با تأکید بر اینکه مسائل یمن یک امر یمنی است، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری و مشارکت در هرگونه ابتکاری که به پایان یافتن جنگ هفت ساله یمن بی‌انجامد تأکید کرد.