پایگاه خبری تحلیلی امروله22:53 - 1400/11/03

جزئیات استفاده از سرویس مدارس برای دانش‌آموزان/ جابجایی دانش‌آموزان روستایی ایمن می‌شود

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان درباره جزئیات استفاده از سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری توضیح داد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری تسنیم، بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جاری و در نیمسال اول آن با استقبال چندانی رو‌به‌رو نبود و وضعیت همه‌گیری کرونا همچنین نبود اقناع‌سازی کافی برای خانواده‌ها و بعضاً معلمان آموزش‌های حضوری را در حاشیه برد.

به دنبال این موضوع روند بازگشایی جز اقدامی نمایشی مانند دو سال تحصیلی قبلی که به طور غیرحضوری به اتمام رسید ثمره‌‌ای جز افت تحصیلی نداشت.

با توجه به تاکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش‌ها در نیمسال دوم گویا شکل جدی‌تری به خود گرفته است همچنین روند عبور و مرور دانش‌آموزان هم از طریق سرویس مدارس بر خلاف نیمسال تحصیلی گذشته فراهم است.

نورعلی عباسپور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار کرد: مدارس به سامانه‌های سرویس مدارس متصل هستند و هر مدرسه‌ای که نیاز داشته باشد می‌تواند از این طریق اقدام کند.

وی ادامه داد: در سامانه مذکور تعیین می‌شود که کدام شرکت‌ها طرف قرارداد برای سرویس مدرسه هستند و چه شرایطی را دارا هستند.

به گفته عباسپور، در شرایط کنونی که بازگشایی‌ها به تدریج جدی‌تر دنبال می‌شود نیاز به سرویس مدارس هم بیشتر شده است و مدرسه اعلام نیاز می‌کند و این موضوع در کلانشهرهای سراسر کشور که معمولا از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی برای جابجایی استفاده می‌کنند، بیشتر مشهود است.

وی درباره روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سرویس مداری، اظهار کرد: شرکت‌های خدمات‌دهنده به مدارس معرفی می‌شود و با توجه به درخواست خانواده‌ها به موازات عقد قرارداد مواردی مانند صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای رانندگان، داشتن کارت واکسن و رعایت تعداد سرنشینان در خودرو مورد توجه است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: برای خودروهای تاکسی تعداد سرنشینان مجاز 3 نفر تاکسی و برای ون 7 نفر در نظر گرفته شده است که به طور مسلم روی این موارد نظارت داریم.

 ساماندهی سرویس مدارس در مناطق روستایی

عباسپور درباره تردد ایمن دانش‌آموزان در مناطق روستایی و تمهیدات در نظر گرفته سده با توجه به احداث ناگوار رخ داده، اظهار کرد: در مناطق روستایی درخواست جلسه‌ای با وزارت کشور داشتیم که این جلسه متشکل از اعضای کارگروه ماده 19 بود و وزارت راه و شهرسازی تعهد کرد که برای مناطق روستایی امکانات لازم را تامین کند همچنین سازمان مدیریت و برنامه و بودجه هم اعتباراتی را هر ساله به مناطق صعب العبور اختصاص می‌دهند.

وی همچنین گفت: در مورد سرویس مدارس استثنائی هم مستقل عمل می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: در همه استان‌های کشور برای بازگشایی حضوری آیتم‌هایی مشخص شده است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و به طور مرتب تیم‌هایی در مدارس حضور پیدا می‌کنند.

عباسپور خاطرنشان کرد: روند نظارت بر عملکرد سرویس و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آن هم از طریق انجمن اولیا و مربیان مدارس که شامل خانواده می‌شود و بهترین ناظر هستند، همچنین سامانه ارزیابی عملکرد نظارت می‌شود.