پایگاه خبری تحلیلی امروله22:40 - 1400/11/06

متجاوزان به یمن از بحران امنیت ذاتی رنج می برند

سخنگوی جنبش انصارالله با بیان اینکه امارات جز با حمایت آمریکا نمی تواند روی پای خود بایستد، تأکید کرد اگر این کشور به تجاوز خود علیه یمن ادامه دهد، حتی حمایت های آمریکا نیز به دادش نمی رسد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری مهر، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیئت مذاکره کنند دولت نجات ملی در صنعاء در صفحه شخصی خود در توئیتر در واکنش به درخواست نماینده امارات در سازمان ملل از آمریکا برای کمک به کشورش در مقابله با حملات نیروهای یمنی نوشت: کشورهای کوچک متجاوز به یمن از بحران امنیت ذاتی رنج می‌برند و حال امارات نیز که حمایت آمریکا را گدایی می‌کند، چنین است؛ این کشور نمی‌تواند جز با عصای آمریکا روی پای خود بایستد.

در ادامه توئیت عبدالسلام آمده است: امارات در صورت خروج عملی از باتلاق یمن به کمک آمریکا نیاز ندارد؛ در غیر این صورت هیچ کمک و حمایتی برایش سودی ندارد و اگر به تجاوز خود علیه یمن ادامه دهد، هیچ امنیتی برای این کشور محقق نخواهد شد.

«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن پیش از این در سخنانی تأکید کرد: علیرغم اینکه برخی کشورها عملیات «طوفان یمن ۲» را محکوم کردند، اما باید گفت که جهان فهمیده است پاسخ ما به متجاوزان، مشروع است.

بر اساس این گزارش، هشام شرف یادآور شد: کشورهایی که عملیات «طوفان یمن ۲» را محکوم کردند منافعشان با منافع متجاوزان مرتبط است. ملت یمن هیچ ارزشی برای این محکومیت‌ها قائل نبوده و نیست.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در ادامه اظهاراتش یادآور شد: اگر متجاوزان به دنبال متوقف شدن حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به کشورهای خود هستند باید در ابتدا تجاوز خود را متوقف سازند و به صلح روی آورند.

وی در خصوص درخواستهای برخی از ایالات متحده آمریکا برای درج نام انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی نیز تصریح کرد: تروریست کسی است که از ۷ سال گذشته تا امروز مردم یمن را محاصره کرده و آنها را به قتل می‌رساند.‌

این درحالی است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی از اجرای عملیات «طوفان یمن ۲» در عمق خاک سعودی و امارات خبر داد. یحیی سریع اعلام کرد: عملیات «طوفان یمن ۲» را در عمق خاک امارات و عربستان انجام دادیم. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزات اخیر سعودی و امارات علیه یمنی‌ها، به وسیله موشک و پهپاد، مواضع آنها را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یادآور شد: در جریان عملیات مذکور پایگاه هوایی «الظفره» و مواضع حیاتی دیگر در پایتخت دشمن اماراتی یعنی ابوظبی هدف قرار گرفتند. این عملیات با چندین موشک بالستیک ذوالفقار اجرایی شد.

یحیی سریع همچنین افزود: مواضع حساس و راهبردی اماراتی در «دبی» نیز به وسیله تعداد زیادی از پهپادهای «صماد ۳» بمباران شدند. از سوی دیگر، ارتش یمن عملیات بزرگی را نیز در عمق خاک سعودی انجام داد. تعداد زیادی از پهپادهای صماد ۱ و قاصف k۲ مواضع حیاتی سعودی در منطقه «شروه» را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن عنوان کرد: در شهرهای عسیر و جیزان نیز مواضع حساس و راهبردی سعودی با تعداد زیادی موشک بالستیک هدف قرار گرفتند. این موشک‌ها اهداف خود را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادند.

وی افزود: نیروهای مسلح یمن برای گسترده‌تر کردن دامنه حملات خود علیه سعودی و امارات از آمادگی کامل برخوردار هستند. بار دیگر به شرکت‌ها و سرمایه گذاران خارجی می‌گوئیم که کشور کوچک امارات نا امن است.