بازداشت 91 تروریست توسط ارتش عراق

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16628|16:32 - 1392/03/09
نسخه چاپی
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ نيروهاي عراقي سلسله عمليات پيشدستانه اي در مناطق مختلف اين کشور انجام دادند که در جريان آن توانستند 91 تروريست را بازداشت کنند و 22 تروريست ديگر را به هلاکت برسانند.
 
ناديا العبيدي گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين زمينه گفت نيروهاي عراقي در رشته عمليات پيشدستانه موفق شدند 91 تروريست را بازداشت کنند و 22 تن ديگر را به هلاکت برسانند. آنها همچنين چندين مورد تلاش براي قاچاق و فرار را خنثي کردند و سه منزل بمب گذاري شده در نزديکي مرزهاي سوريه را کنترل و خنثي کردند.
 
پليس استان صلاح الدين در يک عمليات در نواحي العظيم، سينيه و حومه بيجي 33 تروريست را بازداشت کرد  و 4 تن را به هلاکت رسانيد. اين در حالي است که نيروهاي مشترک ارتش و اطلاعات داخلي توانستند در شهرستان اسکندريه در شمال بابل 11 تروريست عضو القاعده را به هلاکت برسانند و 40 تن از آنها را بازداشت کنند.
 
در استان نينوا هم نيروهاي جزيره و باديه توانستند 18 تروريست عضو جبهه النصره را در نزديکي مرزهاي سوريه بازداشت کنند و سه منزل مملو از مواد منفجره که حاوي پانصد کيلوگرم ماده سي چهار،  11 گلوله خمپاره، پنجاه عدد بمب دست ساز و سلاح هاي سبک و سنگين و تفنگ هاي داراي صداخفه کن را کشف و ضبط کردند. اين نيروها همچنين  تلاش ها براي قاچاق يک تانکر حاوي 36 هزار ليتر سوخت و يک تريلي حامل سيگار براي گروههاي تروريستي در سوريه را ناکام گذاشتند و آنها را مصادره کردند.احمد محمد از فعالان رسانه اي گفت: «به نظر من، جنگ با تروريسم يک جنگ بلند مدت است. زيرا تروريسم در واقع به سادگي قابل کشف و شناسايي نيست. چون در شکل خاص و مشخصي نيست که براي همه آشکار باشد و بشود آنها را نابود کرد».
 
حسام صادق ديگر فعال رسانه اي عراقي هم گفت: «طرح هاي خارجي اين روزها براي به بازي گرفتن امنيت عراق وجود دارد لذا آنها از رفاه موجود و زمينه مناسب و مستعدي که در الانبار وجود دارد بهره برداري مي کنند و از اين فضا براي وادار کردن جنگجويانشان براي به خطر انداختن امنيت استفاده مي کنند. ارتش عراق اکنون آنها را تحت تعقيب قرار مي دهد و اين حق طبيعي ارتش است که چنين کاري بکند. و همه قوانين و مقررات بين المللي آن را مجاز مي داند». صبح امروز يک افسر برجسته عراقي در حمله گروههاي مسلح به منزلش در منطقه ابوغريب کشته شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد