پلیس آمریکا برای مقابله با اعتراضات نژادی، از نظامیان خط مقدم جنگ هم مسلح‌تر است+عکس

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 284117|19:20 - 1394/02/23
نسخه چاپی
پلیس آمریکا برای مقابله با اعتراضات نژادی، از نظامیان خط مقدم جنگ هم مسلح‌تر است+عکس
پایگاه «گلوبال ریسرچ» در گزارشی تاکید کرد که نیروهای پلیس آمریکا که برای مقابله با اعتراضات نژادی در خیابان‌ها مستقر می‌شوند، از نظامیان این کشور در خط مقدم جنگ مسلح‌تر و مجهزتر هستند.

به گزارشامروله، به نقل ازگروه بین‌المللخبرگزاری فارس، یک پایگاه خبری در گزارشی درباره اعتراضات به تبعیض نژادی در آمریکا تاکید کرد که از منظر میزان تسلیح و تجهیزات، ماموران پلیس مسلح‌تر از نظامیان این کشور حاضر در خط مقدم جنگ هستند.

گلوبال ریسرچدر گزارشی با عنوان «پلیسهای آمریکایی از منظر تسلیح و تجهیز، از نظامیان این کشور حاضر در مناطق جنگی مسلحتر هستند»، به انتقاد از سرکوب شدید اعتراضات مردمی به تبعیض نژادی پرداخت.

 

به گزارش این پایگاه کانادایی، رافائل ریورا که 7 سال سابقه خدمت در ارتش آمریکا را دارد، درباره اعتراضات در فرگوسن به قتل نژادپرستانه مایکل براون سیاه پوست توسط پلیس سفیدپوست در این باره نوشت: «پلیس فرگوسن از مردان من و خودم در وسط جنگ، تجیهزات و سلاح‌های بهتری داشتند».

 

در ادامه این گزارش، به نقل و قول گزارشهای خبری و اظهارات مقامات مختلف درباره تجیهز تسلیحاتی بیش از حد نیروهای پلیس اشاره شده است.

پایگاه هیل به نقل از سناتور «مک کاسکیل» خبری منتشر کرده که بر مبنای آن این قانونگذار آمریکایی انتقاد کرده که «در برخی مکانهای اداری نیروهای محلی پلیس از نیروهای گارد ملی مجهزتر و مسلحتر هستند».

«جان ویتهد» وکیل و فعال حقوق مدنی در آمریکا هم در این باره گفت که نیروهای امنیت داخلی آمریکا در داخل کشور، سه برابر بیشتر از نظامیان حاضر در خط مقدم جنگ در مکانهایی چون افغانستان، مسلح هستند.

در این گزارش همچنین مطالب منتشر شده تعدادی از نظامیان سابق این کشور که تجربه جنگ را داشتند، هم ذکر شده است؛ ‌افرادی که ضمن ابراز تعجب از میزان بسیار زیاد تسلیح و تجهیز نیروهای پلیس در داخل خاک آمریکا، از این موضوع انتقاد کردند.

«براندون فریدمن» در صفحه توئیتر خود با انتشار عکسی از خود و یک افسر پلیس مستقر در خیابانها برای مقابله با اعتراضات مردمی علیه تبعیض نژادی در آمریکا نوشت: «این آقای سمت چپی، بیشتر از من که در حال حمله به عراق بودم، سلاح وزره شخصی دارد».

 

یک کهنه‌سرباز دیگر آمریکایی هم در شبکه اجتماعی شخصی خود تاکید کرد: «من 4 سال در ارتش بودم که دو سال آن به مقابله با کره شمالی گذشت اما هیچ وقت به اندازه پلیسهای فرگوسن اینقدر مجهز نبودم».

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد