ویسمرادی:

علت بیشتر آتش سوزی ها در شهرستان روانسر آتش زدن پس چرای مزارع است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 284579|12:30 - 1394/03/06
نسخه چاپی
 علت بیشتر آتش سوزی ها در شهرستان روانسر آتش زدن پس چرای مزارع است
فرماندار روانسر گفت: بیشترین علت آتش سوزی در شهرستان روانسر آتش زدن پس چرای مزارع و سهل انگاری گردشگران این شهرستان است.

به گزارشامروله، حسین ویسمرادی روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران روانسر افزود: سال گذشته 25 هکتار از مراتع و جنگل های این شهرستان در 11 فقره آتش سوزی دچار حریق شد که با همکاری آحاد مردم و اعضای ستاد بحران مهار شد و این میزان نسبت به سال ما قبل 18 درصد کاهش داشته است.

 

وی با بیان اینکه بخش شاهو نقطه بحرانی این شهرستان در بحث آتش سوزی است گفت: به استناد آمارهای 10 سال گذشته بیشترین حریق اتفاق افتاده این شهرستان در مراتع شهر شاهو بوده است.

 

فرماندار روانسر اظهار داشت: بنابر آمارهای موجود بیشترین سطح آتش سوزی در محدوده روستای لورابی و کمترین سطح نیز در محدوده روستای بزوره اتفاق افتاده است.

 

ویسمرادی اضافه کرد: دهیاری های بخش شاهو بیشترین نقش را در اطفا حریق در جنگل های این بخش بر عهده دارند و امسال نیز همچون سال های گذشته تلاش می شود تا دهیاری های بخش شاهو تجهیز شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور مقابله با سیل و روان آبها نیز در یک سال گذشته بیش از سه میلیارد ریال برای پروژه های حوزه آبخیز شهری در محدوده روستاهای کلاوه و خراجیان هزینه شده است.

 

شهرستان روانسر دارای 89 هزار هکتار عرصه طبیعی است که 26 هرار هکتار آن جنگل و مابقی آن مرتع است.

شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد