جزئیات برنامه کشوری بررسی باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285336|11:56 - 1394/04/01
نسخه چاپی
جزئیات برنامه کشوری بررسی باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
معاون فنی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برنامه کشوری باقیمانده سموم بر روی محصولات کشاورزی، با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارشامروله،  دکتر سهیل اسکندری درباره برنامه کشوری باقیمانده سموم که از سال ۹۳ آغاز شده است، اظهار داشت: تامین اعتبار این برنامه از سوی سازمان غذا و دارو صورت گرفت و برنامه ریزی با ۷ محصول در ارتباط با باقیمانده سموم، کنترل باقیمانده های کودهای کشاورزی با شاخص نیترات و فلزات سنگین آغاز شد.

وی گفت: جمع آوری نتایج این برنامه در حال انجام است که نتایج به معاونت های غذا و دارو دانشگاه ها و مسئولین ذیصلاح ابلاغ  خواهد شد تا بتوانند کنترل های لازم را در این زمینه داشته و یا تغییراتی که نیاز باشد صورت دهند.

اسکندری در ادامه به ۷ محصول ذکر شده اشاره کرد و گفت: ۴ محصول از جمله برنج، سیب درختی، گوجه فرنگی و خیار مربوط به باقیمانده سموم می باشد و در ارتباط با باقیمانده کودهای کشاورزی و فللزات سنگین می توان به سیب زمینی، پیاز و کاهو می باشد.

معاون فنی اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: در سال جاری و در ۶ ماهه اول سال برنامه مطابق با پروتکل سال ۹۳ در حال پیگیری است و از مهر ۹۴ پروتکل تغییر پیدا خواهد کرد و تعداد محصولات افزایش خواهد یافت و تعداد سموم نیز که قرار است با توجه به توانمندی آزمایشگاه ها مورد آزمایش قرار گیرد، بررسی خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد