مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی

ماجرای پروفسور حسابی و پخش غذای رایگان در خانه ویگتور هوگو

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285442|13:03 - 1394/04/04
نسخه چاپی
 ماجرای پروفسور حسابی و پخش غذای رایگان در خانه ویگتور هوگو
مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه موزه‌ها ثروت‌های اصلی و غیرقابل رقابت کشورها هستند، ماجرای پروفسور حسابی و پخش غذای رایگان در خانه ویگتور هوگو در پاریس را روایت کرد.

به گزارشامروله، 

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعیخبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه موزه‌های ثروت‌های اصلی و غیرقابل رقابت برای ما هستند اظهار داشت: پروفسور زمانی به خانه ویکتور هوگو پاریس و رفت و متوجه شد که آنجا ناهار هر روز دو نوع ناهاری که ویکتور هوگو به آن علاقه دارد برای مهمانانی که به آنجا می‌آیند سرو می‌کنند.

وی اضافه کرد: وقتی پروفسور حسابی از آنها سوال می‌کند «هزینه این غذا را چه کسی پرداخت می‌کند؟آیا ورثه ویکتور هوگو می‌پردازد؟»؛ در جواب می‌گویند که «هزینه این غذا را دولت فرانسه می‌پردازد»؛ در ادامه پروفسور حسابی سوال می‌کند که «دولت فرانسه این هزینه را می‌دهد تا ویکتور هوگو فراموش نشود و زنده، جاویدان و معروف بماند؟» که در جواب وی می‌گویند: «خیر، دولت فرانسه این هزینه را می‌دهد تا فرانسه زنده بماند».

مدیرکل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: دولت فرانسه برای بقای خودش هزینه می‌کند چرا که آنها به خوبی می‌دانند فرانسه با ویکتور هوگو زنده است؛ نه با یک خیایان و هواپیمای نظامی و غیره؛ این سرمایه‌های اجتماعی دولت فرانسه است.

کارگر با بیان اینکه اگر موزه‌ها را از این دیدگاه نگاه کنیم موضوعات روزمره یادمان می‌رود و حیات دوباره‌ای به آنها می‌دهیم خاطرنشان کرد: ما مثل ویکتور هوگو چقدر در جامعه داریم و چقدر فکر می‌کنیم حیات و سرمایه‌های ما اینها هستند و فقط برای حفظ امروزمان باید اینها را حفظ کنیم؟

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد