کارشناس مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه

این بستنی‌ها آلوده به وبا هستند!

سرویس: گوناگونکد خبر: 285473|10:00 - 1394/04/06
نسخه چاپی
این بستنی‌ها آلوده به وبا هستند!
کارشناس مسئول بهداشت محیط استان کرمانشاه با هشدار در خصوص خریداری موادی مانند بستنی و فالوده از دستفروشان اظهار کرد: احتمال انتقال بیماری‌هایی مانند وبا از طریق این مواد بسیار بالاست.

به گزارشامروله، بهمن خدادادیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، در خصوص خریداری بستنی و فالوده از دستفروشان و افراد دوره‌گرد هشدار داد و اظهار کرد: این افراد صلاحیت بهداشتی وتعهد کاری نداشته و خرید مواد خوراکی مانند بستنی و فالوده از آنها می‌تواند عوارض بهداشتی خطرناکی به همراه داشته باشد.

 

وی با اشاره به استفاده از رنگ‌های غیر مجاز و شیمیایی در تولید برخی از بستنی‌های غیر استاندارد و نیز بستنی عرضه شده توسط دستفروشان، گفت: این مواد می‌تواند نارسایی دستگاه گوارش و سرطان‌زایی را به دنبال داشته باشد.

 

این کارشناس بهداشت با اشاره به نگرانی از حضور بسیار دستفروشان در مناطق حاشیه ای، اماکن تفریحی و سطح پارکهای کرمانشاه، اظهار کرد: دوره‌گردها و دستفروشان شهر را گرفته‌اند و این وظیفه اجراییات شهرداری است که در این زمینه اقدام کند که متاسفانه تاکنون اقدام قاطع و موثری از این نهاد مشاهده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بارها به شهرداری کرمانشاه در خصوص جمع‌آوری این افراد تذکر داده شده، گفت: برای آخرین بار نیز نامه مفصلی در روزهای اخیر به شهرداری کرمانشاه ارسال کردیم و از اجراییات شهرداری خواسته‌ایم تا اقدام قاطعی در خصوص دستفروشان انجام دهند.

 کارشناس مسئول مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه، افزود: چنانچه از ارسال نامه آخر هم جواب نگیریم، موضوع را در کارگروه استانداری مطرح کرده و  به دستگاه قضا دراین زمینه شکایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه مواد غذایی و بویژه مواد حساس و فاسدشدنی ماند بستنی و فالوده توسط دستفروشان امکان شیوع بیماریهای منتقله از طریق آب و غذا مانند وبا و تیفویید را به دنبال دارد، گفت: نمی‌توان در بحث سلامت مردم هیچ اغماض و کوتاهی داشت و از شهرداری می‌خواهیم هر چه سریعتر وظایف خود را در زمینه جمع آوری دستفروشان به نحو احسن انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوره‌گردها موادی مانند زولبیا و بامیه و نیز خرما را که در طول روز جلوی نور آفتاب و درجه حرارت بالا قرار داشته و بطور قطع بسیاری از آنها فاسد و مسموم شده‌اند را عرضه می‌کنند که این مواد قطعا سلامت افراد را تهدید می‌کند. 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد