عملیات اشغال فرودگاه ناکام ماند

جزئیات شدیدترین حمله تروریست‌ها به فرودگاه «کویرس»‌ در شرق حلب/60 تروریست کشته شدند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 286765|15:22 - 1394/05/19
نسخه چاپی
جزئیات شدیدترین حمله تروریست‌ها به فرودگاه «کویرس»‌ در شرق حلب/60 تروریست کشته شدند
نیروهای ارتش سوریه پس از مقابله و درگیری با عناصر تروریستی در اطراف فرودگاه نظامی «کویرس» واقع در شرق استان «حلب» موفق شدند 60 نفر از آنها را از پای در آورند.

به گزارشامروله، صدها تن از عناصر تروریستی داعش روز گذشته با حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه تلاش کردند به فرودگاه «کویرس» واقع در شرق استان حلب نفوذ کنند.

 

همزمان با حملات تروریست‌ها نیروهای ارتش سوریه به کمک نیروهای فرودگاه، برای کمک به نیروهای حاضر در پاسگاه‌های اطراف فرودگاه اعزام شدند.

به گزارش فارس، با آغاز حملات زمینی تروریست‌ها حملات خمپاره‌ای و موشکی عناصر داعش به مواضع و پاسگاه‌های اطراف فرودگاه آغاز شد. نیروهای سوری پس از نزدیک شدن عناصر داعش به اطراف فرودگاه توانستند با حملات خمپاره‌ای از شدت حملات تروریست‌ها بکاهند.

بنا بر این گزارش، درگیری نیروهای سوری با تروریست‌های داعش به کشته شدن 60 تن از تروریست‌های داعش و اسارت 4 تن دیگر از آنان منجر شد. این چهار نفر قصد نفوذ به یکی از پاسگاه‌ها را داشتند که نیروهای سوری آنان را به اسارت گرفتند. عناصر داعش نیز بعد از دادن تلفات و نابودی تجهیزات مجبور به عقب‌نشینی از منطقه شدند.

به گزارش فارس، همزمان با عقب نشینی تروریست‌های داعش از اطراف فرودگاه، نیروهای سوری در حمله‌ای غافلگیرانه به مواضع عناصر داعش توانستند دو تانک و یک خودروی مجهز به دوشکا و مقداری اسلحه سبک را از مواضع داعش به غنیمت بگیرند.

در درگیری‌های بین عناصر تروریستی داعش و نیروهای سوری 3 تن از نیروهای سوری کشته و تعدادی زخمی شدند.

به گزارس فارس، حمله روز گذشته تروریست‌های داعش به فرودگاه کویرس یکی از شدیدترین حملات در دو سال و نیم گذشته بود.

فرودگاه نظامی کویرس بیش از دو سال و نیم است که در محاصره گروه‌های تروریستی قرار دارد و تا اواخر سال 2013 ساکنان روستاهای اطراف فرودگاه نیازهای اساسی نیروهای مدافع آن را تامین می‌کردند، اما گروه‌های تروریستی تکفیری از جمله داعش و جبهه النصره اقدام به اعدام روستاییانی کردند که به مدافعان فرودگاه کمک می‌کردند و تقریبا از این زمان کمک‌های مردمی قطع شده است.

اهمیت فرودگاه نظامی کویرس بدین سبب است که تنها نقطه نظامی در کنترل ارتش سوریه در منطقه ریف شرقی حلب است؛ چرا که اغلب مناطق شرقی حلب، از جمله کوی‌های شرقی شهر حلب در تصرف گروه‌های تروریستی است.

مناطق اطراف فرودگاه نظامی کویرس تحت تصرف گروه‌های مسلح تکفیری وابسته به داعش است و نزدیک‌ترین نقطه تحت کنترل ارتش سوریه به فرودگاه دست‌کم 10 کیلومتر با آن فاصله دارد.

درحال حاضر نیازهای اساسی نیروهای مدافع فرودگاه نظامی کویرس از طریق بالگردهای ارتش سوریه و از راه هوایی تامین می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد