جای خالی گردشگران در شهر شیرین و فرهاد؛

چشم انتظاری بیستون و طاق بستان برای ورود میهمان/ پای گردشگری استان لنگ است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286831|11:32 - 1394/05/22
نسخه چاپی
	چشم انتظاری بیستون و طاق بستان برای ورود میهمان/ پای گردشگری استان لنگ است
مرصاد نیوز: استان چهار فصل کرمانشاه آن گونه که باید و شاید نتوانسته است گردشگران را به خود جذب کند.

به گزارشامروله، به نقل ازپاک پرس، با وجود برخورداری سرزمین آب و سنگ کرمانشاه از آثار تاریخی و تفریحی متعدد از جمله طاق بستان، بیستون، سراب ها، تپه ها و روستاهای متعدد خوش آب و هوا، این مرکز آن گونه که شایسته است قدمگاه گردشگران نبوده است.

 

ریشه یابی و تجزیه و تحلیل این وضعیت، امری کارشناسانه است اما جبران گذشته با تلاش برای برنامه ریزی های جدید در آینده ای نزدیک با توجه به ظرفیت بالای صنعت گردشگری این استان با وجود وضعیت بیکاری جوانان آن، امری الزامی است.

 

 کرمانشاه از جاذبه های متعدد گردشگری برخوردار است که حتی در سطح کشور کم نظیر است اما آنچه سبب پایین بودن رتبه استان در جذب گردشگر شده عدم استفاده و بهره برداری صحیح از این ظرفیتها است. برخی از این ظرفیتها از جمله همجواری با کشور عراق و قرار گیری در مسیر عتبات عالیات به واقع استثنایی است که باید با برنامه ریزی جامعی فضا برای جذب توریسم داخلی و خارجی فراهم شود.

 

راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی

 

فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پاک پرس اظهار داشت: نخستین بازارچه صنایع دستی در طاق بستان با اعتبار 2.5 میلیارد ریال راه اندازی می شود.

 

فضل الله رنجبر ظرفیتهای گردشگری کرمانشاه را به دلیل برخورداری از قدمتی تاریخی و مناطق دیدنی، خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از راه های توسعه صنعت گردشگری، ایجاد بازارچه های صنایع دستی است که در همین راستا نخستین بازارچه در محوطه کمپینگ طاق بستان راه اندازی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال مبلغ 300 میلیون ریال از اعتبارات استانداری جهت تکمیل بازارچه مذکور اختصاص یافته افزود: پروژه طاق بستان از جمله طرح های مهم شهر کرمانشاه است که در سفر رئیس جمهوری برای تخصیص اعتبارات لازم در زمره اولویت های کاری قرار می گیرد.

 

فرماندار کرمانشاه منطقه قره سو را از جمله طرح های اولویتدار خواند و بیان کرد: از محل اعتبارات ماده 180 که هنوز توزیع نشده است اعتبارات لازم جهت ساماندهی این طرح تخصیص می یابد.

 

رنجبر افزود: ساماندهی تملک اطراف تکیه معاون الملک و برخی از آثار فرهنگی و تاریخی شهر کرمانشاه و همچنین احیا و مرمت بازار سنتی شهر، جز اولویت های کاری است.

 

ساماندهی کاروانسرای ماهیدشت پس از 30 سال

 

فرماندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: برای نخستین بار پس از 30 سال، کاروانسرای ماهیدشت نسبتا فعال شده تا هم محل برگزاری مراسمات و هم محلی برای اسکان مسافرین نوروزی باشد بنابراین درصدد هستیم این آثار تاریخی و فرهنگی مرمت و احیا شود.

 

فرماندار کرمانشاه گفت: طرح های گردشگری توسعه سراب نیلوفر، سراب یاوری، هشیلان، ویس القرن در حوزه شهرستان کرمانشاه در زمره اولویت های اصلی در دست اقدام است.

 

صدور 67 موافقتنامه اصولی جهت ساخت تاسیسات گردشگری

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پاک پرس اظهار داشت: تا کنون 67 موافقتنامه اصولی برای ایجاد تاسیسات مختلف گردشگری از جمله ساخت هتل ها، مهمان پذیرها و مجتمع های گردشگری در استان صادر شده است.

 

علی فعله گری همچنین ادامه کاوش های باستان شناسی و میراث فرهنگی را یکی دیگر از اقدامات در دست انجام دانست و افزود: ثبت جهانی آثاری چون طاق بستان و معبد آناهیتا روند خوبی را پشت سر گذاشته است و این کاوش های باستان شناسی همچنان ادامه دارد.

 

وی با اشاره به افتتاح هتل کاروانسرای عباسی بیستون تا انتهای ماه جاری افزود: کاروانسراهای ماهیدشت و قصر شیرین نیز به هتلی سنتی در آینده ای نزدیک تبدیل می شوند.

 

فعله گری استاندارد سازی خدمات گردشگری، برگزاری جشنواره ها و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی مختلف برای معرفی بیشتر استان را از دیگر فعالیت های در دست انجام خواند و بیان کرد: ظرفیت های بالای کرمانشاه در صنعت گردشگری همواره می تواند این استان را در اولویت اصلی مقاصد گردشگران قرار دهد.

 

به گزارشپاک پرس، بهره برداری هرچه بیشتر از صنعت گردشگری کرمانشاه با معرفی جاذبه های طبیعی این استان باید در راس برنامه ریزی های مسئولین ارشد استانی و کشوری قرار گیرد به گونه ای که علاوه بر برنامه ریزی جهت جذب گردشگران داخلی، زمینه های حضور توریسم خارجی نیز فراهم شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد