آنچه در نشست خبری استاندار کرمانشاه گذشت

سرویس: اجتماعیکد خبر: 287134|10:34 - 1394/06/03
نسخه چاپی
آنچه در نشست خبری استاندار کرمانشاه گذشت
استاندار کرمانشاه در نشستی خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به تشریح اقدامات دولت در استان کرمانشاه پرداخت.

به گزارشامروله، مهندس ابراهیم رضایی بابادی در نشستی خبری که در سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، با تبریک هفته دولت اظهارکرد: دولت تدبیر و امید در سال 92 با شرایط بسیار خاص و حساسی زمام امور دولت را بر عهده گرفته که همگان از اوضاع آن روزها مطلع‌اند که وضعیت اقتصادی و تورم چگونه بود.

 

 

مهار تورم، اصلی‌ترین دستاورد دولت

 

 

وی ادامه داد: تورم 42 درصد و رشد اقتصادی منفی 6 درصد حاصل شرایطی بود که به دولت تدبیر و امید ارث رسیده بود، اما با درایت و تدبیر رییس جمهور و کابینه ایشان امروز شاهدیم که رشد تورم مهار شده و به زیر 15 درصد رسیده است.

 

رضایی تصریح کرد: از سویی دیگر بیش از 12 سال بود که کشور ما درگیر بحث مسائل هسته‌ای با دنیا شده بود که بحمداله با قدرت و قوت و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و مدیریت ریاست جمهوری و کار ایثارگرانه تیم مذاکره کننده، کار بزرگی انجام شد و امروز ملت ایران قدردان این زحمت‌ها هستند.

 

 

کشورهای بزرگ دنیا برای حضور در ایران صف بسته‌اند

 

 

استاندار کرمانشاه گفت: امروز همه کشورهای بزرگ دنیا که تا سالهای گذشته حاضر نبودند کوچکترین حضوری در ایران داشته باشند، برای ورود به ایران و همکاری با ما صف بسته‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه قطعا آینده‌ بهتری پیش روی کشور خواهد بود، افزود: در آینده شاهد سرمایه گذاری های بیشتر در کشور خواهیم بود و بهبود فضای کسب و کار را در سطح کشور خواهیم داشت.

 

 

توفیق استان کرمانشاه در مهار بیکاری

 

رضایی در ادامه به توفیقات استان کرمانشاه در عرصه مدیریت اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه در موارد بسیاری در سطح کشور پیشرو بوده که این مهم حاصل کار شبانه روزی مدیران و کارکنان استان است.

 

وی افزود: در بحث مهار بیکاری بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در بهار 94 و مقایسه آن با بهار 93 در حالی که 1.3 درصد مشارکت جویای شغل یعنی جمعیت بیکارها در سطح استان بیشتر شده، اما با تلاشهای مجموعه مدیریتی استان شاهد کاهش یک درصدی بیکاری در استان بوده‌ایم.

 

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: استان کرمانشاه از نظر شاخض بیکاری از رتبه اول کشور به رتبه ششم ارتقاء یافته است و این خود یک توفیق محسوب می شود.

 

 

وارد چرخه تولید کردن واحدهای راکد استان

 

 

وی در ادامه به تلاشهای مجموعه مدیریتی استان برای به گردش درآوردن واحدهای راکد و نیمه راکد صنعتی و تولیدی استان اشاره کرد و گفت: در طول سال 93 بیش از 40 واحد صنعتی و تولیدی استان را که عموما راکد و نیمه راکد بودند را به گردونه تولید آوردیم و امسال نیز درصددیم که تعداد واحدهای بیشتری را به گردونه تولید برگردانیم.

 

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه در بهبود فضای کسب و کار از استان 30 کشور به استان 24 ارتقاء یافته است و در بحث بیمه روستائیان و عشایر نیز از رتبه 15 کشور به رتبه 5 کشور رسیده و جزو سه استان برتر کشور از نظر عملکرد در این حوزه بوده ایم.

 

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه در بحث مدیریت بحران و مبارزه با اعتیاد نیز جزو استانهای برتر کشور است.

 

رضایی بابادی در ادامه به اهمیت بحث توسعه روستایی در استان اشاره کرد و گفت: در بحث توسعه روستایی استان اول کشور هستیم.

 

 

اگر سفر رییس جمهور به استان به تاخیر افتاده، ضرر نکرده‌ایم

 

 

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که اولین خبرنگار سوال خود را در خصوص موضوع سفر رییس جمهور به استان و اینکه چرا این سفر تا کنون به تاخیر افتاده است پرسید و مهندس رضایی در پاسخ گفت: پیش از این قرار بود سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه در اردیبهشت امسال انجام شود اما به دلایلی این سفر تاکنون به تاخیر افتاده است، اما از آنجایی که با انجام توافق هسته ای و ایجاد گشایش‌های مالی و اعتباری در کشور، دست رییس جمهور هم برای اعطای بودجه و تسهیلات بیشتر بازتر شده از اینکه سفر رییس جمهور به استان به تاخیر افتاده ضرر نکرده ایم و مطمئنیم که این سفر با اعتبارات و گشایش های بهتری انجام خواهد شد.

 

رضایی زمان سفر رییس جمهور به استان را در ماه‌های آتی عنوان کرد.

 

 

خبرنگاری که از استاندار خواست استعفا دهد

 

در ادامه این جلسه، خبرنگاری به انتقاد تند از ضعف مدیریتی استاندار پرداخت و به او پیشنهاد کرد که عطای استانداری کرمانشاه را به لقایش بسپارد که در ادامه خبرنگار دیگری هم از استاندار کرمانشاه خواست که استعفا دهد.

 

استاندار کرمانشاه در پاسخ این خبرنگاران اظهارکرد که پیشنهاد شما برای خودتان محترم است.

 

وی ادامه داد: بنده مدیریت خوبی در استان انجام داده ام و این مورد تایید دولت هم هست و در ارزیابی عملکرد جزو بهترین استانهای کشور بوده ایم.

 

بزودی کلنگ پالایشگاه کرمانشاه به زمین زده خواهد شد

 

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری به بیان پروژه های مهم استان پرداخت و گفت: با تلاش و پیگیریهای گسترده‌ای که انجام داده‌ایم بزودی کلنگ پالایشگاه بزرگ آناهیتا کرمانشاه به زمین زده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: پیگری راه‌اندازی پتروشیمی چهارم استان، راه‌اندازی طرح بزرگ بیواتانول با اعتبار 200 میلیارد تومان، آغاز اجرای طرح آزاد راه همدان – کرمانشاه، پیگیری ویژه اجرای خودروسازی صحنه و ... از جمله پروژه های بزرگ استان است که در حال انجام هستند.

 

اعلام رضایت از عملکرد رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل ورزش و جوانان

 

 

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی‌اش از عملکرد مسئولان دو سازمانی که مورد انتقاد رسانه ها هستند(دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان استان)، گفت: دکتر کریم در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زحمات و خدمات بسیار خوبی را انجام داده است و با وجود همه محدودیتهای که در کشور برای اعطای مجوز ماده 215 وجود دارد، این دانشگاه سه مجوز راه اندازی دانشکده دندانپزشکی، پردیس دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان 540 تختخوابی را اخذ کرده است.

 

وی افزود: گرچه این دانشگاه در بحث نظام تحول سلامت کشور چندان موفق نبوده، اما در مجموع از عملکرد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رضایت دارم.

 

رضایی ادامه داد: همچنین در ارزیابی که از عملکرد مدیریت حوزه ورزش و جوانان استان انجام داده‌ایم و گزارشی که مدیرکل این حوزه ارائه داد، به این نتیجه رسیده‌ایم که ورزش و جوانان استان تاکنون موفق عمل کرده و شاخص های آن رشد را نشان می دهد و در مجموع از عملکرد جوهری(مدیرکل ورزش و جوانان استان) در این اداره کل رضایت دارم.

 

استاندار کرمانشاه پس از اینکه خبرنگاران دیگری هم انتقاداتی نسبت به عملکرد حوزه ورزش و جوانان استان داشتند، اظهارکرد: به مدیرکل ورزش و جوانان استان اعلام می کنم که نشستی خبری با خبرنگاران برگزار کند و خود پاسخگوی انتقادات رسانه ها باشد.

 

 

قطارشهری کرمانشاه با سرعت خوبی در حال پیشرفت است

 

 

وی در ادامه به وضعیت قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این پروژه که قبلا تحت عنوان منوریل کرمانشاه مشکلات بسیاری را به بار آورده بود، در حال حاضر به قطار شهری تغییر یافته و خوشبختانه با سرعت خوبی هم در حال پیشرفت است.

 

رضایی افزود: امیدواریم در جریان سفر رییس جمهور به استان اعتبار خوبی به این پروژه اختصاص یابد و تا سال 96 شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 

 

انتقال پادگان سروران ارتش به خارج از شهر

 

 

استاندار کرمانشاه در ادامه به بحث انتقال پادگان سروران ارتش به خارج از شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با توجه به جلساتی که با امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش داشته ایم و توافقاتی که در این زمینه حاصل شده، بزودی کار انتقال این پادگان به خارج از شهر را انجام خواهیم داد.

 

وی خاطرنشان کرد: انتقال این پادگان به خارج از شهر کار بسیار بزرگی است که از 20 سال پیش تاکنون در دستور کار مدیریت استان بوده اما تاکنون انجام نگرفته است.

 

 

معاون سیاسی استانداری بزودی معرفی می‌شود

 

 

رضایی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص علل تاخیر در معرفی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: مدتهاست شخصی را به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به وزارت کشور معرفی کرده ایم و در حال حاضر منتظر امضای حکم او هستیم.

 

پرونده تخلفات شورای شهر کرمانشاه در حال پیگیری است

 

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت پرونده تخلفات اعضای شورای شهر کرمانشاه، گفت: دستگاه قضایی مدتهاست که در حال پیگیری پرونده تخلفات اعضای شورای شهر کرمانشاه است و این پرونده همچنان در دستگاه قضایی مفتوح است.

 

رضایی ادامه داد: اما تا یک پرونده قضایی حکم‌اش قطعی نشود امکان اعلام آن وجود ندارد و پس از آنکه احکام آنها قطعی شد ما در شورای حل اختلاف استان می توانیم در خصوص صلاحیت و یا عدم صلاحیت آنها رای صادر کنیم.

 

 

مرز مشترک با عراق از اصلی‌ترین پتانسیل های استان است

 

 

استاندار کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای مرزی طولانی با کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور است و این مهم یک پتانسیل ارزشمند برای استان است و ما توسعه تجارت را جزو شاخص های اصلی توسعه استان قرار داده ایم.

 

وی ادامه داد: در همین راستا بازارچه مرزی تیله کوه را بعد از هشت سال رکود احیاء کردیم و بازارچه سومار نیز که از سال 84 تصویب شده بود، بعد از حدود 10 سال پیگیری توانستیم راه اندازی کنیم. همچنین بازارچه های شوشمی و شیخ صله را نیز توسعه دادده‌ایم.

 

رضایی تاکید کرد: مجموعا توجه خاص و ویژه ای به توسعه بازارچه های مرزی استان داریم.

 

 

بدنبال ثبت جهانی تاق بستان هستیم

 

 

استاندار کرمانشاه همچنین گردشگری را دیگر محور توسعه استان قلمداد کرد و گفت: گرچه خشکسالی باعث شده که چهره مناطق گردشگری استان مثل تاق بستان و سراب نیلوفر ناخوشایند شود، اما به دنبال توسعه گردشگری استان هستیم، چراکه معتقدیم با توسعه آن دیگر محورهای استان و منطقه نیز توسعه می یابند.

 

وی افزود: در همین راستا به دنبال ثبت جهانی کردن تاق بستان هستیم و برای انجام آن تاکنون تملک‌های خوبی در اطراف تاق بستان انجام داده ایم و همچنان این روند تملک ها ادامه خواهد یافت.

 

 

افتتاح 392 پروژه در هفته دولت

 

 

استاندار کرمانشاه در پایان این نشست خبری اظهارکرد: در هفته دولت 392 پروژه با اعتباری بالغ بر 339 میلیارد تومان در استان به بهره برداری می رسد و همچنین 23 پروژه با اعتباری بالغ بر 236 میلیارد تومان در سطح استان کلنگ زنی خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد