وقتی صدای اذان بلند می‌شود و مدیران هنوز در جلسه‌اند!

یک استاد حوزه و دانشگاه: مساجد کارکردهای مهم خود را از دست داده‌اند

سرویس: اجتماعیکد خبر: 287136|11:06 - 1394/06/03
نسخه چاپی
یک استاد حوزه و دانشگاه: مساجد کارکردهای مهم خود را از دست داده‌اند
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسجدی ها کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند، بر لزوم برنامه ریزی برای حضور پر شورتر اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در مساجد تاکید کرد.

به گزارشامروله،حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تاکید بر اینکه مسجد پایگاه مهم عبادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... مسلمانان در دوران صدر اسلام بوده، گفت: برخی مسجد را فقط مکانی عبادی می دانند، در حالیکه مسجد دارای ابعاد و کارکردهای مختلفی است که می توان از آن به عنوان وزارت فرهنگ یاد کرد.

صرفی پور افزود: مساجد در صدر اسلام کارکردهای زیادی داشتند که امروزه مساجد این کارکردهای مهم خود را از دست داده اند.

صرفی پور در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه های اکثر مساجد فقط به اقامه نماز خلاصه می شود، گفت: این در حالیست که مساجد در دوران صدر اسلام در طول روز باز بودند و مرکز مهم تصمیم گیری ها، قضاوت ها  و برنامه ریزی های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... بودند.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر اکرم(ص) در مسجد کارهای حکومتی را پیگیری می کرد، گفت: امروز گاها حتی صدای اذان بلند می شود و مدیران هنوز در جلسه هستند.

به گفته وی تجمع تعداد زیادی از مسلمانان در مسجد زمینه های کسب معرفت الهی، حل معضلات علمی، اجتماعی و... را فراهم می آورد.

صرفی پور با بیان اینکه مسجدی ها کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند، گفت: بهترین و کم هزینه ترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی سوق دادن افراد به ویژه جوانترها به سوی مساجد است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مسجد می تواند نقش مهمی در کم کردن معضلات اجتماعی داشته باشد، گفت: علت اصلی بروز آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، افسردگی، خودکشی و ... را می توان در دوری از معنویات یافت و مسجد به عنوان یک مکان فرهنگی مهم و اثرگذار می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مسجد محل پرورش سرداران و دانشمندان و فرهیختگان بزرگی بوده است، گفت: مسجد نقش مهمی در پرورش انسان های توانمند دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد