تبعات ناکامی انتخاباتی اردوگاه اصلاح طلبی؛

رادیکال شدن ادبیات اختلافات دولت یازدهم و اصلاح طلبان

سرویس: سیاسیکد خبر: 292658|09:54 - 1395/01/11
نسخه چاپی
رادیکال شدن ادبیات اختلافات دولت یازدهم و اصلاح طلبان
شکست اصلاح طلبان در انتخابات اخیر باعث شده است تا دولتی ها برای ادامه حیات سیاسی خود از این جریان اعلام برائت کنند.

به گزارشامروله، به نقل از سرویس سیاسیشبکه اطلاع رسانی مرصاد، انشقاق میان اصلاح طلبان و دولت هر روز بیش تر از گذشته می شود و این مسئله با اظهار نظر های متعدد شخصیت های دولتی نمود بیش تری پیدا می کند.

 

چند ماه گذشته بود که روحانی در نقطی اصلاح طلبان را یک اقلیت در کشور معرفی کرده بود. رئیس دولت یازدهم تصریح کرده بود: همان طورکه یک اقلیت دینی در مجلس کرسی دارد یک جناح ۷ یا ۱۰ میلیونی هم باید نماینده داشته باشد.

 

پس از این سخنان روحانی بود که شخصیت های اصلاح طلب در اظهار نظر های متعدد اعتراض خود را به روحانی اعلام کردند. اصلاح طلبان متعددی در نقاط مختلف کشور خطاب به روحانی اعلام کرده بودند که در اقلیت نیستند.

 

با این وجود پس از این سخنان باز هم اظهار نظر یکی دیگر از اعضای دولت یازدهم در خصوص طیف سیاسی اصلاح طلب نشان از اختلاف فراوان دولتی ها با این طیف دارد.

 

 

جواد ظریف که در بسیاری از موارد از سوی اصلاح طلبان با القاب اغراق آمیزی یاد می شود، در تازه ترین مصاحبه خود از اصلاح طلبان اعلام برائت کرده است.

 

ظریف در پاسخ به سوالی که از او پرسیده شده که اصلاح طلب است یا اصولگرا، تاکید کرده است که به طیف خاصی تعلق ندارد.

 

وی تصریح کرده است:من خودم را هیچ گاه در قالب بندی سیاسی داخلی تعریف نکردم. دیدگاه های من معلوم هست و زیاد هم تغییر نکرده.

 

اظهارات ظریف در حالی مطرح می شود که شکست اخیر اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و عدم تحقق برنامه ریزی های  این جریان، موجب مشخص شدن وزن سیاسی آن ها در کشور شده است.

 

عدم راهیابی حتی 1 کاندیدای اصلاح طلب در برخی از حوزه ها مانند مشهد و کرمانشاه و ... که نشان دهنده جایگاه بسیار ضعیف اصلاح طلبان در کشور دارد، موجب شده است تا برخی از شخصیت ها برای ادامه حیات سیاسی خود از این جریان اعلام برائت کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد