فرماندار شهرستان سرپلذهاب :

بازرسی از مرغداریها برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا ادامه دارد/ لزوم برخورد با توزیع کنندگان مرغ زنده سیار

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297342|12:56 - 1395/10/23
نسخه چاپی
	بازرسی از مرغداریها برای جلوگیری از شیوع آنفولانزا ادامه دارد/ لزوم برخورد با توزیع کنندگان مرغ زنده سیار
مرصادنيوز: فرماندارشهرستان سرپلذهاب با تاکید بر لزوم برخورد با توزیع کنندگان مرغ زنده سیار در شهرستان گفت: نظارت و بازرسی از واحدهای مرغداری شهرستان برای جلوگیری از شیوع آنفولانزای حاد پرندگان همچنان در شهرستان ادامه خواهد داشت.

به گزارشامروله، به نقل از بازی دراز،  جهانبخش حیدری در جلسه کمیته مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سرپلذهاب اظهار داشت: همسو با اجرای این طرح، از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون تمام مرغداری ها و واحدهای عرضه مرغ زنده در شهرستان پایش و به صورت کامل بازرسی شد و در این راستا 57 واحد که اقدام به فروش مرغ زنده به صورت غیر بهداشتی کردند پلمب شده است.

 

وی خاطرنشان شد: برخورد مقابله با فروش مرغ زنده در سطح شهر و روستاها همواره یکی از مطالبات اصلی مردم از مسئولین مربوطه بوده که  طی یک اقدام قاطع  با همکاری ارگانهای مرتبط از جمله مرکز بهداشت شهرستان، دامپزشکی، اصناف، اماکن، شهرداری و نیروی انتظامی این مطالبه به ثمر نشسته و ممنوعیت عرضه مرغ زنده همچنان ادامه دارد.

 

فرماندارشهرستان افزود: به منظور حفظ سلامت مردم و محیط زیست پلمپ واحدهای عرضه مرغ زنده در دهستانها و روستاهای توابع شهرستان بصورت جدی در دستور کار قرار دارد.

 

 

وی تاکید کرد: در ادامه پایش و بازرسی ها برخورد قاطع با خودروهای حامل توزیع مرغ زنده ، شناسایی مکان و ساعات حمل‌ و نقل غیر مجاز مرغ زنده و عرضه این طیور به واحد های صنفی در شهرستان و برخورد جدی با این قبیل متخلفین در دستور کار قرار گرفته است.

 

سرپرست شبکه دامپزشکی سرپل ذهاب در ادامه با اشاره به شیوع بیماری های طیور در فصل سرما و تاکید بر پیشگیری از بروز بیماریها به ویژه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، افزود: عرضه غیرمجاز مرغ زنده تهدیدی علیه سلامت جامعه محسوب می‌شود و باید با آن برخورد قانونی انجام شود.

 

مالک عظیمی تاکید کرد: بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور تهدیدی برای سلامت جوامع است و مرگ و میر طیور ناشی از بیماری‏ها علاوه بر این‌که با ضرر اقتصادی تولیدکننده همراه است، می‏ تواند سلامت افرادی را که از گوشت آنها استفاده می‌کنند نیز به خطر بیندازد.

 

 

وی در پایان گفت: جهت حفظ سلامت مردم، از همه شهروندان سرپلذهابی خواستارهستیم تا هر گونه واحد خانگی یا تجاری که اقدام به عرضه مرغ زنده و غیر بهداشتی می نماید را با تماس با شماره 42223933 اطلاع دهند تا در اسرع وقت پلمپ گردد.

 

لازم به ذکر است جلسه کمیته مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور فرماندار، سرپرست اداره دامپزشکی ، رئیس شبکه بهداشت و درمان سرپلذهاب و جمعی ازدیگر مسئولین در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد