همزمان با سراسر کشور صورت گرفت؛

هنر نمایی 23 گروه "موسیقی" اقوام ایرانی در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297359|12:56 - 1395/10/25
نسخه چاپی
	هنر نمایی 23 گروه "موسیقی" اقوام ایرانی در کرمانشاه
مرصادنيوز: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از اجرای 23 گروه موسیقی اقوام مختلف ایرانی و نیز سه گروه از کشورهای تاجیکستان، هند وعراق در اولین جشنواره بین‌المللی اقوام خبر داد.

به گزارشامروله، به نقل ازطاق نیوز، رحیمی زنگنه با بیان اینکه موسیقی آیینی و قومی، اساس و پایه موسیقی هر کشور را تشکیل می‌دهد، گفت: آنچه که موجب جذابیت موسیقی اقوام ایرانی شده و آن را از موسیقی سایر اقوام دنیا متمایز کرده، تنوع و تکثر این نوع موسیقی در ایران است.

 

وی افزود: علت اصلی این تفاوت داشتن تنوع در استفاده از سازهای مختلف، نوع  لهجه‌ای به کاربرده شده در بیان اشعارو نیز شرایط اجتماعی و اقلیمی اقوام مختلف ایرانی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در راستای برگزاری جشنواره در بخش موسیقی تلاش ما این بوده است که از بهترین نواهاو افراد شاخص درهرموسیقی قومی و آیینی برای اجرا دعوت شود.

 

رحیمی زنگنه با بیان اینکه این جشنواره غیررقابتی خواهد بود، گفت: هیات انتخاب این جشنواره آرشام خرسندپور، استاد بهرام جمالی و استاد دکتر حمیدرضا اردلان هستند  که در این طریق تلاش می شود تا بهترین و با کیفیت ترین آثاربه مرحله اجرا راه پیدا کنند.

 

وی با اشاره به حضور 23 گروه موسیقی در این دوره جشنواره اظهار داشت: از این تعداد 12 گروه از استان کرمانشاه، سه گروه از کشورهای هند، تاجیکستان و عراق و مابقی از سایراقوام ایرانی هستد.رحیمی زنگمه افزود: در این جشنواره گروه های موسیقی فصیحی (سنقر)، گروه موسیقی جمشید عزیزخانی (کرمانشاه)، تنبورنوازی (دالاهو)، سرانه (کرمانشاه)، هالاتی ( ساوه)، رقص خنجر (گنبد کاووس)، آوا ابراهیم احمدی(کرمانشاه)، تریفه ی مانگه شو (کرمانشاه)، آراد (کرمانشاه)، تنبورنوازی شاخوشین (کرمانشاه)، تنبور نوازی رمزبار (کرمانشاه)، تیاب (سیستان و بلوچستان)، هانا رحمان پور (لرستان)، تنبور نوازی یادگاری (کرمانشاه)، تنبور نوازی دایرک خاتون (کرمانشاه)، آوا علی احمدی (کرمانشاه)، شوروم (گیلان)، لیان نی انبان (بوشهر) و سه گروه موسیقی از کشورهای هند، تاجیکستان و عراق اجرای برنامه خواهند داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد