با طرح تشویقی شورای شهر؛

60 درصد از عوارض تخریب و نوسازی ساکنان بافت های فرسوده جوانرود بخشوده می شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 297378|13:41 - 1395/10/26
نسخه چاپی
	60 درصد از عوارض تخریب و نوسازی ساکنان بافت های فرسوده جوانرود بخشوده می شود
طی طرحی از سوی شورای اسلامی شهر جوانرود و نظر مساعد فرماندار این شهرستان، ساختمانهای کلنگی و یا با قدمت بیش از بیست سال مشمول شصت درصد بخشودگی کلیه عوارضات شدند.

به گزارشامروله، به نقل ازجوانرود هه وال، با طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و موافقت فرماندار جوانرود، بخشودگی 50 تا 60 درصدی کلیه عوارضات به منظور تجدید بنا، صدور پروانه  برای ساختمانهای کلنگی، بناهایی با قدمت بیش از بیست سال و همچنین ساختمانهایی که در محدوده بافت فرسوده سطح شهر قرار گرفته اند، تا پایان اسفند ماه سال جاری  در این شهرستان  اجرا می شود.

 

مسئول کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر جوانرود در این زمینه بهجوانرود هه وال،گفت: بافتهای فرسوده شهرستان با نظر کارشناسان شهرداری و طرح تفصیلی مشخص شده است که نطر به تراکم جمعیتی در محله های شهرستان و وضعیت نامناسب مالی اکثر مالکان ساختمانهای کلنگی و قدیمی ساز در این محله ها اعضاء شورای اسلامی شهر جوانرود و نظر مساعد فرماندار این شهرستان  این طرح را مطرح  و در مهلت تعیین شده اجرایی خواهد شد.

 

احمد محمدی  تصریح کرد: این طرح در راستای ارائه مشوق های لازم برای  نوسازی بافت فرسوده، تشـویق سازندگان واحدهاي مسکونی در بافت هاي فرسوده شهري و ساماندهی ساختمانهای کلنگی که از امنیت ها و استانداردهای لازم در مواقع بحرانها برخوردار نیستند، بخصوص در حاشیه های شهرستان جوانرود که در سالهای اخیر به دلیل مهاجرت شاهد تراکم زیادی بوده است در جهت نوسازی، بهسازی، بازسازی، دوباره سازی، حفاظت و احیاءآنها صورت می گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد:  شهروندان می توانند در این رابطه تا پایان اسفند ماه سال جاری  با مراجعه به شهرداری از این امتیاز بر خوردار شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد