مرصاد گزارش می دهد؛

نمایش سند ناکارآمدی مدیریت ابتکار در شهرهای مرزی کرمانشاه/ شکست دولت ژنرال ها از مزاحمان "ریز"

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298313|11:44 - 1395/12/22
نسخه چاپی
	نمایش سند ناکارآمدی مدیریت ابتکار در شهرهای مرزی کرمانشاه/ شکست دولت ژنرال ها از مزاحمان "ریز"
دولتی که با عنوان دولت ژنرال ها شهرت یافته است، تاکنون در مقابل حل معضل ریزگردها شکست خورده است.

به گزارشامروله،  سرویس اجتماعیشبکه اطلاع رسانی مرصاد، بار دیگر سرو کله یکی از مهمان های ناخوانده مزاحم! در آسمان برخی از شهرهای استان کرمانشاه پیدا شده است. این مهمان های ناخوانده  یعنی ریزگردها چند وقتی است که هرازگاهی خود را به کرمانشاه می رسانند تا علاوه بر خودنمایی، آزار و اذیت مردم را در دستور کار خود قرار دهند!

 

بر اساس این گزارش، سایت های محلی در شهرهای سرپلذهاب و قصرشیرین از ورود این ریزگردها به آسمان این شهرها خبر داده اند.

 

سایت محلیبازی درازدر گفتگویی از قول جواد کاکایی  رئیس اداره هواشناسی سرپلذهاب نوشته است:با استقرار سامانه ی ناپایدار از گرد و خاک از روز گذشته بر جو شهرستان هم اکنون شعاع دید افقی در این شهرستان مرزی را به 4هزارمتر کاهش داده است.

 

وی دمای هوای فعلی شهرستان 11 سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را نیز 83 درصد اعلام کرد.

 

رئیس اداره هواشناسی سرپل ذهاب پیش بینی کرد: بر اساس بررسي آخرين نقشه هاي هواشناسي،هواي شهرستان غبارآلود و در بعضی ساعات همراه با وزش باد ملایم خواهد بود.

 

وی افزود: انتظارمی رود تا اواخرهفته پیش رو با استقرار سامانه گرد و خاک  در شهرستان میدان ديد افقي در نواحي مرزي به كمتر از 1000 متر نيز برسد.

 

همچنین این ریزگردها در آسمان شهر قصرشیرین نیز دیده می شود به طوری که تاثیرات متفاوتی داشته است.

 

بر اساس گزارش سایت محلیالوند خبر، مدارس قصرشیرین تعطیل شده است.

 

منوچهر حسینی در گفتگو باالوند خبراظهار داشت: امروز یک شنبه ۲۲ اسفند ماه، به علت حجم بالای گرد و خاک معلق در هوا کلیه مدارس قصرشیرین در مقاطع مختلف درسی تعطیل است.

 

وی افزود: این تعطیلی در جهت سلامت دانش آموزان و با نظر کارشناسی اداره هواشناسی و رئیس ستاد مدیریت بحران قصرشیرین صورت گرفت. 

 

از نخستین ساعات روز گذشته ورود توده گرد و غبار به آسمان قصرشیرین باعث کاهش شدید دید افقی در این شهرستان مرزی شده است.

 

ناامیدی از اقدامات سازمان محیط زیست

 

گرد و غبار در حالی به استان کرمانشاه وارد شده است، که پیش از این هجوم گسترده آن به استان خوزستان موجب تبعات کم سابقه و تعجب آوری در این استان شده بود.

 

با این وجود سازمان محیط زیست دولت یازدهم که معصومه ابتکار مسئولیت آن را بر عهده دارد در آن استان نتوانست اقدامات قابل توجهی برای جلوگیری ازآن وضعیت انجام دهد. با توجه به تجربه استان خوزستان، به نظر می رسد این سازمان در خصوص وضعیت استان کرمانشاه هم نتواند اقدام قابل توجهی انجام دهد.

 

به گزارش مرصاد، چندی پیش بود که معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود: در موضوع گرد و غبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گرد و غبار کنار بیایند.(3)

 

در این شرایط ناکارآمدی مسئولین سازمان محیط زیست به گونه ای نمایان شده است که هر زمان ریزگردها به آسمان شهرها وارد می شوند، در کنار آسیب این پدیده، اولین چیزی که می تواند توجه ها را به خود جلب کند ضعف مدیریتی و همین ناکارآمدی مسئول سازمان محیط زیست است. همین ضعف موجب شده است که در کارنامه دولت یازدهم تاکنون حل نشدن معضل ریزگردها هم ثبت شود.

 

دولتی که با عنوان دولت ژنرال ها شهرت یافته است، تاکنون در مقابل حل معضل ریزگردها شکست خورده است.

 

------

 

مراجع:

 

1-گرد و خاک شعاع دید افقی شهرستان به 4 هزار متر کاهش داد

 

2- گرد و غبار کلیه مدارس قصرشیرین را تعطیل کرد

 

3-مردم باید با ریزگردها کنار بیایند

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد