به مناسبت سالروز بمباران پارک شیرین کرمانشاه؛

عصر خاطره «پناهگاه بی پناه» در کرمانشاه برگزار می‌شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298337|12:21 - 1395/12/23
نسخه چاپی
	عصر خاطره «پناهگاه بی پناه» در کرمانشاه برگزار می‌شود
مرصادنيوز: رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه از برگزاری عصر خاطره «پناهگاه بی پناه» در کرمانشاه همزمان با بیست و نهمین سالروز بمباران پارک شیرین کرمانشاه توسط رژیم بعثی خبر داد.

به گزارشامروله،  عباس سروری با اشاره به بیست و نهمین سال بمباران پناهگاه پارک شیرین توسط رژیم بعثی عراق از برگزاری عصر خاطره پناهگاه بی پناه به پاسداشت بازماندگان این فاجعه انسانی طی چهارشنبه ۲۵ اسفند از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی کرمانشاه خبر داد.

 

وی افزود: پس از کذشت ۲۹ سال از این فاجعه بزرگ انسانی که در آن ۳۰۰ نفر از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شدند، هیچ نشانی در تاریخ دفاع مقدس نداشت که پس از سالها تحقیق و ساعتها مصاحبه (کتاب پناهگاه بی پناه) مجموع خاطرات ۳۵ نفر از بازماندگان این حادثه بزرگ از سوی حوزه هنری کرمانشاه چاپ و به بازار کتاب معرفی شد.

 

سروری تصریح کرد: عصر خاطره پناهگاه بی پناه گرامی داشت بازماندگان این حادثه بزرگ به پاس تحمل سالها رنج از دست دادن عزیزان و جانبازی در راه خدا است که از سوی حوزه هنری کرمانشاه برگزار می شود.

 

وی گفت: پرداختن به خاطرات دفاع مقدس در حوزه تاریخ شفاهی در واقع مستند سازی اتفاقات مهم این دوران است.

 

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: پس از گذشت نزدیک به سی سال از جنگ تحمیلی، فایل کرمانشاه در ارائه مکتوبات تاریخی و تاریخ شفاهی در کشور خالی است، و این در حالی است که استان کرمانشاه ظرفیتهای فراوانی به لحاظ اهمیت در دوران دفاع مقدس دارد.

 

سروری ابراز امیداوری کرد: به همت دستگاههای فرهنگی در آینده ای نزدیک شاهد آثار مکتوب بیشتری در این حوزه باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: عصر خاطره پناهگاه بی پناه، چهار شنبه ۲۵ اسفند ۹۵ همزمان با سالروز بمباران پناهگاه پارک شیرین و با حضور بازماندگان این حادثه در تالار مهر حوزه هنری کرمانشاه برگزار می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد