مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه مطرح کرد:

اعلام برنامه‌های بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در هفته "هنر انقلاب"

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298650|13:08 - 1396/01/17
نسخه چاپی
	اعلام برنامه‌های بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در هفته "هنر انقلاب"
مرصادنيوز: مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه، برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته "هنر انقلاب" را اعلام کرد و از برگزاری ویژه برنامه "جشن هنر انقلاب" طی این هفته خبر داد.

به گزارشامروله، صلاح‌الدین قره‌تپه در گفتگو با خبرنگار طاق نیوز، از برگزاری برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی و هنری توسط سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه به مناسبت هفته هنر انقلاب و گرامی داشت سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم" سید مرتضی آوینی"خبر داد.

 

وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان هر ساله به مناسبت گرامی داشت هفته هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان هنرمند طراز انقلابی و کسی که واقعا به انقلاب و هنر انقلاب خدمت کرد و توانست آرمانهای انقلاب را در غالب هنر درعرصه جهانی مطرح کند، برنامه های متنوعی را برگزار می نماید.

 

قره‌تپه تصریح کرد: ما امروز تلاش میکنیم تا هنرمندی در طراز این شهید والا مقام تربیت کنیم، لذا این سازمان روز شهادت ایشان را به عنوان روز قشر بسیج هنرمندان معرفی کرده است، و این را وظیفه خود می دانیم که در این ایام ضمن معرفی هنرمندان انقلابی به صورت ویژه، شخصیت ایشان را هم به عنوان هنرمند طراز انقلاب به جامعه معرفی کنیم.

 

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه از اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری طی این هفته و با همکاری هنرمندان این سازمان خبر داد و گفت: اولین برنامه بسیج هنرمندان طی هفته "هنر انقلاب" برگزاری "کارگاه شعرانقلاب" در روز 23 فروردین امسال در شهرستان صحنه است، بدین منظور بیش از صد اثر به دبیر خانه سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه ارسال شده که آثار منتخب پس از داوری اعلام و طی این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

وی ادامه داد: ویژه برنامه «جشن هنر انقلاب» نیز از دیگر برنامه های تدارک دیده شده سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه است که در روز 27 فروردین درمحل  تالار غدیر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 

قره تپه همچنین "تجلیل از خانواده های شهدای هنرمند"، برپایی"نمایشگاه اقتصاد مقاومتی"، "غبار روبی مزار شهدا توسط هنرمندان بسیجی در کرمانشاه و شهرستانها"، حضور اعضای "انجمن تئاتر بسیج هنرمندان" در مزار شهدا وتجدید میثاق با آن عزیزان واجرای نقالی در خصوص زندگی "شهید سعید جعفری" را از دیگر برنامه های این هفته عنوان نمود.

 

مسئول بسیج هنرمندان استان کرمانشاه خاطر نشان کرد:  14 شهرستان و کانون های بسیج هنرمندان این نواحی نیز برنامه هایی را با توجه به توان خود ارائه خواهند داد، از جمله شهرستان کنگاور که بنا شده هنرمندان خوشنویس این شهرستان به مناسبت ولادت امام علی (ع) که با این ایام همزمان شده، 40 حدیث از امیر مومنان علی(ع) را با خط خوش به رشته تحریر در آورند که  پس از انجام برنامه  نمایشگاهی از این آثار بر پا خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد