دکتر کریم افشار نیا:

عشق در یک زندگی بالغانه، تکه ای‌ بسیار مهم و حیاتی است اما همه تکه ها نیست و نباید باشد

سرویس: شهرستانکد خبر: 299219|19:03 - 1396/02/23
نسخه چاپی
 عشق در یک زندگی بالغانه، تکه ای‌ بسیار مهم و حیاتی است اما همه تکه ها نیست و نباید باشد
پایگاه خبری امروله : یک روانشناس گفت : ویژگی اساسی یک رابطه عاطفی بالغانه و سالم، بده بستان متعادل و عادلانه است.

دکتر کریم افشار نیا در گفتگو باامروله، عنوان کرد : ویژگی اساسی یک رابطه عاطفی بالغانه و سالم، بده بستان متعادل و عادلانه است.

 

وی ادامه داد : هر چه برآیند این بده  بستان از موازنه و مساوات بیشتری برخوردار باشد، رابطه موفق تر و مطلوب تر است. دو انسان بالغ در رابطه عاشقانه، در عین وصل باید فردیت و استقلال خود را حفظ کرده و هر یک حریم و حیطه مخصوص خود را داشته باشند‌.

 


افشار نیا خاطر نشان کرد : واقعیت آن است که هیچ انسانی نمی تواند و قادر نیست تمام نیازهای انسان دیگر را برآورده سازد و هیچ فردی نباید همه زندگی یک فرد دیگر شود.

 

این استاد دانشگاه گفت : حریم، فردیت و محدودیت، باید توسط زوجین پذیرفته شده و به رسمیت شناخته شوند. زندگی هر انسان بالغ به مثابه یک پازل است که هر تکه پازل، بخشی از زندگی آن انسان است. ماهیت هستی و روان انسان به این می ماند که اگر تکه ای از پازل یعنی بخشی از زندگی انسان وجود نداشته باشد،  تکه های دیگر پازل باد کرده و آنقدر حجیم می شوند تا فضای خالی آن را پر کنند.

 


این روانشناس در پایان گفت : در یک زندگی بالغانه، عشق،  تکه ای‌ بسیار مهم و حیاتی است اما همه تکه ها نیست و نباید باشد. حیات انسان در رل های مختلف او معنا پیدا می کند نه فقط در رل او به عنوان عاشق یا معشوق

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد