گزارش

جلسه شورای زکات شهرستان صحنه برگزار شد

سرویس: شهرستانکد خبر: 299658|23:01 - 1396/03/28
نسخه چاپی
جلسه شورای زکات شهرستان صحنه برگزار شد
پایگاه خبری امروله : جلسه شورای زکات شهرستان صحنه با حضور امام جمعه ، مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارشامروله، جلسه شورای زکات شهرستان صحنه با حضور امام جمعه ، مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان صحنه برگزار شد.

 

 حجت الاسلام و المسلمین زارعی، امام جمعه شهرستان صحنه با بیان اینکه مسئولیت جمع آوری زکات فطره برعهده دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی است، تاکید کرد: موسسات دیگر مجاز به جمع آوری زکات فطره نخواهند بود .

 
 
 زارعی با اشاره به تاثیرات  اداره تبلیغات اسلامی در تبلیغ و جمع آوری زکات، اظهار کرد: این اداره از اداراتی است که باتوجه به پتانسیل که در اختیار دارد می تواند در امر جمع آوری و فرهنگ سازی زکات نقش موثری ایفا و تعامل کارآمدی با کمیته امداد برقرار کند.
 
 
مدیر کمیته امداد شهرستان صحنه نیز  با یادآوری اینکه در سال گذشته بیش از ۲۶ میلیون ریال زکات فطره از مردم نیکوکار این شهرستان جمع آوری شده، خاطرنشان کرد: این میزان زکات در همان روز عید بین ۸۸۰ خانوار نیازمند صحنه ای توزیع شده است.
 
رضا رجبی با اشاره به نقش این فریضه الهی به منظور کمک و دستگیری از فقرا و نیازمندان، اظهار کرد:  وجود اطلاعات جامع و کامل از جامعه مددجویان و محرومان نزد کمیته امداد نقش بسزایی در حل مشکلات آنان و توزیع صحیح و به موقع این فریضه واجب دارد.
 
 
رجبی تصریح کرد: زکات فطره از عمده ترین مبانی اقتصاد حکومت اسلامی است که انجام این فریضه علاوه بر اینکه از مال نمی کاهد بلکه آن مال را نیز پر برکت می کند.
 
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه  بر اساس دستور مقام معظم رهبری(مدظله) در تشکیل ستاد زکات و همچنین با توجه به تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی، جمع آوری هر نوع زکات از جمله زکات واجب، مستحب و فطره بر عهده ستاد زکات و کمیته امداد است، تاکید کرد: نیروی انتظامی طی هماهنگی های به عمل آمده نسبت به جمع آوری سایر صندوق هایی که بدون مجوز باشند اقدام خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد