وزیر کشور پاکستان:

آمریکا از زبان هند سخن می‌گوید/ نقض حقوق بشر در «کشمیر»

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 299767|12:13 - 1396/04/07
نسخه چاپی
آمریکا از زبان هند سخن می‌گوید/ نقض حقوق بشر در «کشمیر»
متعاقب تروریست اعلام کردن رهبر حزب «مجاهدین» کشمیر از سوی وزارت خارجه آمریکا، وزیر کشور پاکستان واشنگتن را پیرو سیاست های ضد حقوق بشری هند در کشمیر دانست.

به گزارشامروله، به نقل از داون نیوز، وزارت خارجه آمریکا، ۲۶ ژوئن و همزمان با سفر «نارندرا مودی» نخست وزیر  هند به این کشور، «سید صلاح الدین» رهبر حزب «مجاهدین» کشمیر را تروریست اعلام کرد.

متعاقب این اقدام آمریکا ،«چودری نثار علی خان» وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که جای نگرانی است که آمریکا از زبان هندوستان سخن می گوید.

وی افزود: از اظهارات آمریکا پس از سفر مودی به واشنگتن این چنین بر می آید که این کشور هیچ ارزشی برای خون قربانیان بی گناه مردم کشمیر قائل نیست.

نثار علی خان در ادامه گفت که هند با پایمال کردن حقوق بشر در کشمیر نه تنها حق آزادی را از مسلمانان این منطقه گرفته است بلکه هرگونه تلاش پاکستان در راستای به دست آوردن حق انتخاب و آزادی مسلمانان این منطقه را نیز سرکوب و آن را اقدام تروریستی اطلاق می کند.

وی در ادامه گفت که شاید قوانین جهانی حقوق بشر شامل حال مسلمانان کشمیر نمی شود که جامعه جهانی این چنین، کسانی را که با زندگی مردمان بی گناه این منطقه بازی می کنند را فراموش کرده است.

افزون بر این «نفیس زکریا» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در واکنش به این اقدامات آمریکا اعلام کرد که تروریست اعلام کردن کسانی که برای آزادی در کشمیر می جنگند، نهایت بی انصافی است.

وی افزود: مسلمانان مظلوم کشمیر بیش از ۷۰ سال است که برای جدایی از هند و به دست آوردن حق آزادی می جنگند.

زکریا در ادامه گفت که هند در طی یک سال گذشته بیش از هزار کودک بی گناه در کشمیر را نابینا کرده است و این نقض کامل حقوق بشر است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در تاکید کرد که پاکستان مخالف هر گونه اقدام تروریستی است و برای نابودی آن نهایت تلاش خود را می کند.

وی در پایان تصریح کردکه اسلام آباد از تمام تلاش های مردم کشمیر برای بدست آوردن حق انتخاب و آزادی حمایت خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد