خشونت علیه مسلمانان روهینگیا؛

نمایندگان سازمان ملل برای نخستین بار از «راخین» بازدید می کنند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301233|11:39 - 1396/07/06
نسخه چاپی
نمایندگان سازمان ملل برای نخستین بار از «راخین» بازدید می کنند
سازمان ملل بالاخره امروز اجازه پیدا می‎کند برای نخستین بار از آغاز بحران میانمار، از استان مسلمان نشین راخین در شمال غرب این کشور بازدید کند.

به گزارشامروله،  به نقل از فرانس پرس، نمایندگان سازمان ملل امروز پنجشنبه (۲۸ سپتامبر) برای نخستین بار از زمان وقوع بحران میانمار، از استان «راخین» این کشور که زادگاه اقلیت مسلمان روهینگیا است، بازدید خواهند کرد.

در همین راستا، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل، اعلام کرد: سفر به راخین با نظارت دولت میانمار و احتمالا روز پنجشنبه انجام خواهد شد. امیدواریم این قدمی باشد برای دسترسی هرچه بیشتر و آزادانه‌تر به این منطقه.

گفتنی است از اواسط ماه میلادی گذشته (آگوست) ارتش میانمار با اعمال خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان روهینگیا صدها نفر را کشته و بیش از ۴۱۰ هزار نفر از آنها را آواره کشور همسایه –بنگلادش- کرده است.

تا به امروز، میانمار با رد اتهام های اثبات شده ای نظیر، کشتار، تجاوز و سوزاندن خانه های مسلمانان، مانع از دستیابی نمایندگان سازمان ملل به استان راخین شده بود حال آنکه فشار جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشر نهایتا آنها را به تسلیم واداشت.

نخستین دیدار از استان مسلمان نشین راخین در روزی صورت می گیرد که شورای امنیت قرار است برای بررسی اوضاع میانمار نشستی را برگزار کند. انتظار می رود در این نشست، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گزارش مفصلی را درباره آنچه که در این کشور می گذرد، ارائه دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد