برای مقابله با کره شمالی؛

استرالیا ناوچه‎های خود را به سیستم دفاع موشکی مجهز می‎کند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301274|10:39 - 1396/07/11
نسخه چاپی
استرالیا ناوچه‎های خود را به سیستم دفاع موشکی مجهز می‎کند
نخست وزیر استرالیا می‎ گوید برای مقابله با تهدید‎های موشکی، ناوچه‎هایی که قرارداد ساخت آنها نهایی شده به سیستم ضد موشک آژیس مجهز خواهند شد.

به گزارشامروله، به نقل از رویترز، «مالکوم ترنبول» نخست وزیر استرالیا امروز سه‌شنبه اعلام کرد ۹ فروند کشتی جنگی که قرار است سال ۲۰۲۰ ساخته شوند به سیستم‌های ضد موشک دوربرد مجهز خواهند شد تا به این ترتیب آمادگی دولت کانبرا برای مقابله با رژیم های به زعم وی متخاصم افزایش یابد.

به گفته ترنبول، ناوچههای سفارش داده شده دولت کانبرا به سیستم ‌های دفاعی آژیس مجهز خواهند شد که محصول مشترک شرکت لاکهید مارتین و کمپانی دفاعی و هوافضای ساب (SAAB) استرالیا است.

گفتنی است از ۶ سپتامبر که کره شمالی ششمین بمب اتمی خود را آزمایش کرده، اوضاع در شبه جزیره کره رو به وخامت نهاده تا آنجا که جنگ لفظی آمریکا و کره شمالی به صحن سازمان ملل نیز کشیده شد و رهبران ۲ کشور مقابل چشم جهان یکدیگر را با الفاظی مانند دیوانه روانی یا مرد موشکی خطاب کردند.

در همین راستا، ترنبول گفت: رویدادهای اخیر در منطقه اثباتی است بر لزوم تجهیز ناوچه‌های استرالیایی به سیستم‌های دفاعی تا به این ترتیب کشور را از حملات موشک‌های میان برد و دور برد در امان نگه داریم.

کار ساخت ناوچههای استرالیایی از سال ۲۰۲۰ و با هزینه ای حدود ۲۷ میلیارد و ۳۹ میلیون دلار آمریکا آغاز خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد