ترامپ:

انتقال سفارت به بیت المقدس به بعد از مذاکرات سازش موکول می‌شود

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 301369|10:43 - 1396/07/16
نسخه چاپی
انتقال سفارت به بیت المقدس به بعد از مذاکرات سازش موکول می‌شود
رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر به ناتوانی در اجرای یکی از وعده‎های انتخاباتی‎اش اعتراف کرد و گفت ترجیح می‌دهد قبل از انتقال سفارت به بیت المقدس، شانس خود را در مذاکرات سازش بیازماید.

به گزارشامروله،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مجبور شده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «تی بی ان»  به ناتوانی در اجرای یکی از وعده‌هایش اعتراف کند.

وی که پیشتر در وعده‌های انتخاباتی خود گفته بود سفارت آمریکا را از تل‌آویو به قدس اشغالی انتقال خواهد داد؛ حالا می گوید می خواهد شانس خود را آزمایش کرده و پیش از هر اقدامی در این زمینه، مذاکرات سازش را به نتیجه برساند.

البته این اولین باری نیست که وی از وعده خود در این باره تخلف می‌کند. در ماه ژوئن هم، ترامپ با اجرای فرمانی اعلام کرد که فعلا به طور موقت، از انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس خودداری می کند.

این بار هم، وی در مصاحبه با تی بی ان، به صراحت گفت: می خواهم حتی قبل از آنکه به انتقال سفارت به بیت المقدس بیندیشم، شانس خود را در مذاکرات سازش امتحان کنم.

وی در ادامه ادعای خود گفت: اگر بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها آشتی برقرار کنیم، نهایتا در خاورمیانه هم صلح برقرار می‌شود.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا جدول زمانی برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس وجود دارد، گفت: در آینده‌ای نه چندان دور در این باره تصمیم می‌گیریم.

گفتنی است پیشتر متحدین آمریکا به ترامپ هشدار داده بودند، انتقال سفارت به قدس اشغالی اوضاع خاورمیانه را بیش از پیش بحرانی کرده و دورنمای مذاکرات سازش را تیره می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد