کرمانشاه فقط «یک» مرکز ثابت انتقال خون دارد/ اعلام برنامه تیم سیار خون‌گیری در تیرماه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 314052|10:56 - 1400/03/31
نسخه چاپی
کرمانشاه فقط «یک» مرکز ثابت انتقال خون دارد/ اعلام برنامه تیم سیار خون‌گیری در تیرماه
مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در هیچ یک از شهرستان‌های این استان مرکز ثابت خونگیری وجود ندارد، تنها یک مرکز ثابت در استان و آن هم در شهر کرمانشاه وجود دارد.

به گزارش امروله ،پژمان صالحی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، نیاز به خون را همیشگی دانست و بر افزایش تعداد مراکز خونگیری در استان تأکید کرد.

وی ادامه داد: در هیچ یک از شهرستان‌های این استان مرکز خونگیری وجود ندارد، تنها یک مرکز ثابت انتقال خون در استان و آن هم در شهر کرمانشاه وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از استقرار تیم سیار انتقال خون در شهرهای فاقد پایگاه خبر داد و گفت:  با این اوصاف، تنها راهکار استفاده از پتانسیل اهدای خون استفاده از تیم‌های سیار است که خود تیم سیار هم شرایط خاصی دارد مثلا اینکه در چه مکانی مستقر شود و در هر شرایطی هم نمی‌شود تیم را اعزام کرد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، سنقر، روانسر و کنگاور مکانی با کمک هلال احمر و یا دانشگاه در اختیار داریم که در طوی ماه اعزام تیم‌های سیار خون‌گیری انجام می‌شود.

صالحی‌فر با اعلام برنامه تیم سیار خون‌گیری در تیرماه جاری، اضافه کرد: در روزهای ششم و بیستم تیرماه در دو نوبت در خدمت مردم اسلام آبادغرب خواهیم بود، روز نهم تیرماه در سنقر، سیزدهم در روانسر و بیست و سوم در کنگاور مستقر خواهیم بود.

وی یادآور شد: متأسفانه در شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، سرپل‌ذهاب، هرسین، صحنه وجوانرودمکانی برای استقرار تیم سیار در اختیار نداریم که در این خصوص از فرمانداران، مسؤولان بهداشتی و هلال احمر می‌خواهم که هر کدام قادر هستند فضایی را در اختیار سازمان انتقال خون استان قرار دهند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: حداقل یک یا دو روز در هفته همبه صورتاتوبوس سیار، بیشتر در حوزه شهرستان کرمانشاه در خدمت کارخانجات و اداره‌های اطراف شهر هستیم که با هماهنگی قبلی برای خونگیری از پرسنل خدمت عزیزان می‌رسیم.