هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۹/۰۴؛ هشدار آلودگی ۵ روزه هوا در ۷ شهر کشور/ بارش باران و برف در ۱۷ استان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 314565|20:39 - 1400/09/04
نسخه چاپی
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۹/۰۴؛ هشدار آلودگی ۵ روزه هوا در ۷ شهر کشور/ بارش باران و برف در ۱۷ استان
سازمان هواشناسیبا صدور هشدار زرد در خصوص افزایش آلودگی هوا در ۷ شهر صنعتی و پرجمعیت کشور از بارش باران و برف طی امروز در ۱۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی به‌دنبال شمالی شدن جریانات روی دریای خزر امروز پنجشنبه در استان‌های مازندران، گیلان، اردبیل و با شدت کمتر در استان گلستان بارش باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما 8 تا 10 درجه‌ای و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا بارش در سواحل دریای خزر به‌صورت پراکنده و محدود به استان‌های گیلان و غرب مازندران خواهد بود. همچنین طی امروز و فردا در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد ابرناکی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است.

بر اساس اعلامسازمان هواشناسیشنبه آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری خواهیم داشت. روز یکشنبه در برخی استان‌های واقع در شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. دوشنبه هفته آینده با شدت گرفتن جریانات جنوبی در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

 همچنین در این روز در بخش های از استان‌های اصفهان، مرکزی، خراسان جنوبی و یزد بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

 امروز دریای خزر و غرب تنگه هرمز و از شنبه تا دوشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود. طی سه روز آینده در اکثر شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان شروع: شنبه 1400/09/06

زمان پایان: چهارشنبه 1400/09/10

نوع مخاطره: افزایش غلطت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

شنبه 1400/09/06 : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

یکشنبه 1400/09/07 : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

دوشنبه 1400/09/08 : تهران، کرج، اراک، اصفهان، ارومیه، تبریز، مشهد.

سه‌شنبه 1400/09/09 : تهران، کرج، اراک، اصفهان، مشهد.

چهارشنبه 1400/09/10 : تهران، کرج، اصفهان، مشهد.

اثر مخاطره: افزایش شاخص کیفیت هوا درحد ناسالم برای گروه های حساس و احتمال رشد آن تا ناسالم برای تمام گروه‌ها در مناطق صنعتی و پرتردد در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک)

توصیه: پرهیز از ترددهای غیر ضروری، بویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، عدم فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه کلان شهرها.