حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد: با اشاره به میزان تقوا و اخلاص در جوامع بشری گفت مسیر مستقم مسیر عبادت است وسعادت فقط در مسیر خداست.

سرویس: سیاسیکد خبر: 314595|16:50 - 1400/09/12
نسخه چاپی
حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد: با اشاره به میزان تقوا و اخلاص در جوامع بشری گفت مسیر مستقم مسیر عبادت است وسعادت فقط در مسیر خداست.
امام جمعه موقت شهرستان صحنه: با اشاره به سالروز تشکیل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد 12آذرماه روز تشکیل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که یکی از کامل ترین و کارشناسی ترین و دقیق ترین قانون هایی است که در جهان وجود دارد.

به گزارش امروله ،حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد: با اشاره به میزان تقوا و اخلاص در جوامع بشری گفت مسیر مستقم مسیر عبادت است وسعادت فقط در مسیر خداست اگر انسان از پرستش غیر خدا دور شود دو حالت دارد یا مورد عذاب خدا قرارمیگیر یا کاملا گمراه می شود واین غفلت موجب سقوط انسان می شود.

وی ادامه داد هرکس امامت و ولایت را به عنوان ریسمان هدایت پناهگاه بزرگ را برای خود انتخاب کرد گمراه نمی شود رکن مهم هدایت بشریت زیر ساخت اخلاقی است که بر مبای تقوای الهی باشد.

  حجت الاسلام والمسلمین علی بهمنی خاطر نشان کرد: اسلام و ایمان دو پدیده مهم طبق آیه قرآن مبتنی بر تقوا هستند. تقوا یعنی اینکه بی جهت به کسی افتراء ندهیم،یعنی اینک فضای مجازی و حقیقی را مدیریت کنیم اگر جامعه بر اساس تقوا شکل بگیرد جامعه آرام می شود.

امام جمعه موقت شهرستان صحنه:  با اشاره به سالروز تشکیل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد 12آذرماه روز تشکیل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که یکی از کامل ترین و کارشناسی ترین و دقیق ترین قانون هایی است که در جهان وجود دارد. اما در کشورما عمده بی تقوایی سیاسی بر میگردد به عدم پایبندی به قانون اساسی  که مثلا هرکس برای مسئولیت کلان کشور رد صلاحیت می شود به قانون اساسی و شورای نگهبان حمله ور میشود.

در سال 1357با ورود امام به کشور اولین دستور ایشان تشکیل شورای انقلاب بود که توسط تعدادی از برجستگان انقلاب تشکیل شد که در سال57به پیشنهاد دولت موقت و از سوی امام (ره) مهدی بازرگان مامور تشکیل کابینه موقت شدند دولت موقت تاحدود 9 ماه  ادامه پیدا کرد و با تسخیر لانه جاسوسی در 13آبان مهدی بازرگان و کابینه آنها کاملا استعفا دادند  در 12 فروردین 58 اصل نظام جمهوری اسلامی مورد همه پرسی قرار گرفت وروز جمهوری اسلامی مردم ایران2/98درصد به این کلمه طیبه رای مثبت دادند.امام به دو کلمه جمهوری اسلامی که جمهوری شکل حکومت واسلامی محتوای حکومت رانشان میداد تاکید و پافشاری نمود.

وی گفت خداوند در قرآن به پیامبر عظیم الشان فرمودند ای پیامبر ما به توقران و سبع المثانی دادیم، سبع المثانی سوره حمد است که عصاره قرآن و تمام قرآن است خداوند متعال سوره حمد را به دوقسمت تقسیم کرده است بخش اول در باره خداوند است و بخش دوم مربوط به بندگان خداوند که خداوند می فرماید راه موفقیت انسان که گمشده بشر است همین هدایت الهی و صراط مستقیم می باشد که نجات دهنده انسان و انسان رابه کمال میرساند.