اعلام حضور جوکوویچ و غیبت فدرر در اوپن استرالیا/ «نوله» واکسن زد؟

سرویس: ورزشیکد خبر: 314680|22:06 - 1400/09/17
نسخه چاپی
اعلام حضور جوکوویچ و غیبت فدرر در اوپن استرالیا/ «نوله» واکسن زد؟
حضور مرد شماره یک تنیس جهان در اولین گرنداسلم فصل آینده رقابت‌های این رشته که تا پیش از این در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، قطعی شد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزار کننده رقابت‌های اوپن استرالیا، حضور نواک جوکوویچ را در این رقابت‌ها تأیید کردند.

پیش از این درباره حضور مرد شماره یک تنیس جهان در اولین گرنداسلم تنیس سال 2022 - به خاطر مشخص نبودن وضعیت واکسیناسیون او در برابر کرونا و اظهارات چندی پیش وی که از بی‌میلی تنیسور صرب برای تزریق واکسن حکایت داشت - در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما با اعلام برگزار کنندگان این مسابقات، مرد شماره یک تنیس جهان به ملبورن سفر خواهد کرد.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که جوکوویچ برخلاف موضع قبلی‌اش درباره استفاده از واکسن کرونا، مجبور یا متقاعد به استفاده از این واکسن شده است. به فرض رخ ندادن اتفاقی غیرمترقبه تا ماه ژانویه، جوکوویچ می‌تواند برای کسب دهمین قهرمانی‌اش رقابت کند تا نه تنها رکورد خود را به عنوان پرافتخارترین فرد در تاریخ این رقابت‌ها ارتقا دهد بلکه با سبقت گرفتن از دو رقیب اصلی‌اش رافائل نادال و راجر فدرر، با 21 قهرمانی به تنهایی در صدر جدول رکوردداران کسب بیشترین قهرمانی در گرنداسلم‌ها قرار بگیرد.

این در حالیست که یکی از دو رقیب اصلی او، فدرر به دلیل کامل نشدن روند ریکاوری مصدومیت زانویش همچنان خانه‌نشین است و نادال هم به دلیل غیبت طولانی‌ مدتش در میادین به خاطر مصدومیت به عنوان تنیسور سید ششمی در اوپن استرالیا شرکت خواهد داشت.

مرحله نهایی رقابت‌های گرنداسلم اوپن استرالیا از روز 17 ژانویه آغاز می‌شود و تا روز سی‌ام همان ماه ادامه خواهد داشت.