کارگروه زمان‌بندی توافق در مسیر برچیدن تحریم‌ها در وین تشکیل شد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 314739|21:54 - 1400/09/21
نسخه چاپی
کارگروه زمان‌بندی توافق در مسیر برچیدن تحریم‌ها در وین تشکیل شد
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی اعلام کرد که کارگروه زمان‌بندی توافق برای نخستین بار از زمان آغاز دور جدید گفتگوها در وین اتریش برای برچیدن تحریم‌های ضدایرانی تشکیل جلسه داد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری مهر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین امروز یکشنبه با انتشار پیامی در در صفحه توئیتر خود از آغاز تشکیل دور جدید گفتگوها در راستای رفع تحریم‌ ها علیه ایران خبر داد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در این خصوص نوشت که کارگروه زمان‌بندی توافق برای نخستین بار از زمان آغاز دور جدید گفتگوها در وین اتریش برای برچیدن تحریم‌های ضدایرانی تشکیل جلسه داد.

کارگروه زمان‌بندی توافق در مسیر برچیدن تحریم‌ها در وین تشکیل شد

وی پیشتر نیز درباره این دُور از گفتگوها نوشته بود: مذاکره‌کنندگان توانستند برخی سوء تفاهمات را برطرف کرده و اقدامات عملی را آغاز کنند.

علی باقری‌کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ نیز پیشتر تصریح کرده بود: در طول گفتگوهایی که از هشتم آذر شروع شد نگاه خودمان را در خصوص موضوعات مختلف گفتگوها چه در بحث برچیدن تحریم‌ها، اقدامات هسته‌ای، راستی‌آزمایی و تضمین‌ها و همین طور موارد دیگر بیان کردیم. برخی از این مسائل در طی گفتگوهایی که چند روز گذشته انجام شد مورد قبول طرف مقابل قرار گرفته و برخی مورد قبول طرف مقابل قرار نگرفته است.

وین با بیان اینکه موضوعات اختلافی ۶ دور مذاکره قبلی در وین هنوز حل نشده و روی میز است، تصریح کرد که ایران چیزی کمتر از برجام را نخواهد پذیرفت.

ادامه دور جدید مذاکرات وین برای برچیدن تحریم ها علیه ایران از ۸ آذر ماه آغاز شد و «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایران د ر مذاکرات با گروه ۱+۴ (انگلیس، فرانسه، روسیه چین بعلاوه آلمان) تأکید کرده که ایران برای ورود به مذاکرات اراده جدی داشته و در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم، هیچ مانعی برای توافق نمی‌بیند.

از سوی دیگر پیشنهاداتی که ایران در دور هفتم مذاکرات وین ارائه داده منطبق بر اصل توافق هسته ای ۲۰۱۵ است و تروئیکای اروپایی نمی تواند ایران را به کمتر از آن راضی کند.