اروپا و آمریکا پیام تغییر ریل ایران در مذاکرات را گرفته/ غرب بدعهد پای هیچ قراردادی نمی‌ایستد

سرویس: سیاسیکد خبر: 314753|22:28 - 1400/09/23
نسخه چاپی
اروپا و آمریکا پیام تغییر ریل ایران در مذاکرات را گرفته/ غرب بدعهد پای هیچ قراردادی نمی‌ایستد
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی باید بدعهدی‌های غربی‌ها را مدنظرش باشد و بداند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همواره خیانتکار بوده و پای هیچ قراردادی نمی‌ایستد.

به گزارش امروله ، حجت الاسلام مجید نصیری سخنگوی کمیسیون فرهنگیمجلس شورای اسلامیدر گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره بهمذاکرات ویناظهار داشت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی از لحاظ علمی، سوابق و تجربه در جایگاه مطلوبی قرار دارد و کاملا اشراف بر حوزه مذاکرات و مسائل مرتبط باآن رادارند؛ آنها سوابق بدعهدی وخباثتآمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را می‌دانند و بارها وقایع مختلف را مرور کرده‌اند، ضمن اینکه همه ایرانیان بر بدعهدی طرف غربی متفق‌القول هستند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی باید بدعهدی‌های غربی‌ها را مدنظرش باشد و بداند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همواره خیانتکار بوده و پای هیچ قراردادی نمی‌ایستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: در مذاکرات جدید هسته‌ای باید متمرکز بر آن شویم که تهران هر آنچه دربرجاممتعهد به اجرا بوده را عملیاتی کرده و آمریکا و اروپا ناقضین برجام بوده و بی‌تعهد به ایفای مسئولیت و ظایفشان هستند.

نصیری گفت: آمریکا و اروپا باید تمامی تعهدات خود در برجام را عملیاتی کنند و خساراتی که در سال‌های اخیر به دلیل عدم ایفای وظایف به ایران وارد کرده‌اند را به تهران بپردازند. ضمن اینکه جمهوری اسلامی باید راستی‌آزمایی کند که اگر مشکلی در مراودات پولی، ملی و بانکی و تجاری نداشتیم، در آن صورت می‌توان تعهدات دوطرف در قالب برجام را دنبال کرد.

وی افزود: مذاکرات اخیر به هیچ وجه نباید از چارچوب برجام و مسائل هسته‌ای خارج شود و اجازه طرح موضوع خارج از بحث هسته‌ای را به طرف مقابل داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ایران نباید اجازه دهد درباره مسائل غیر هسته‌ای که برای او قدرت‌آور و مصونیت بخش بوده و همواره امنیت با افزایش منافع ایران را ارتقا داده، در مذاکرات اخیر بحث شود.

نصیری در پایان گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها حتما پیام انتخابات ایران را دریافت کرده‌اند و موظف هستند آن را در مقام عمل نشان دهند؛ آنها بهخوبیمی‌دانند که ریل مذاکرات تغییر کرده و مفاهیم و موضوعات کاملا نسبت به مذاکرات سابق متفاوت شده است.