پرسپولیس باید در تمام حوزه‌ها شماره یک باشد

سرویس: ورزشیکد خبر: 314851|22:57 - 1400/09/30
نسخه چاپی
سرپرست باشگاه پرسپولیس در نشست خبری با اصحاب رسانه به سوالات مختلف در خصوص این باشگاه پاسخ داد.

به گزارش امروله ،به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما؛ سیدمجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس در ابتدای نشست خبری خود گفت: باشگاه پرسپولیس در یک سال گذشته فراز و نشیب‌های زیادی داشت، درباره گذشته می‌توانید از من سوال کنید و برای آینده هم برنامه‌های خوبی داریم. یعنی تلاش ما این است که به نخستین قولمان یعنی قهرمانی ششم پرسپولیس در لیگ برتر عمل کنیم.

وی افزود: همچنین ما می‌خواهیم با کمک هواداران زیرساختی فراهم کنیم که مشکلات مالی باشگاه قطعا حل شود و دیگر شاهد اتفاقاتی مانند عقب افتادن حقوق‌ها نباشیم.

 

Remaining Time -3:00

 

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

صدری گفت: باید از تمام ظرفیت‌های باشگاه در حوزه درآمدزایی استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها محقق نمی‌شود مگر با کمک هواداران عزیزمان و یکی از موارد آن فضای مجازی است. حداقل در این حوزه بنده تخصص دارم و تلاش می‌کنیم که از حداکثر ظرفیت آن استفاده کنیم.

وی افزود: موارد دیگری هم برای درآمدزایی وجود دارد. از جمله تبلیغات محیطی، پخش مستقیم و ... که می‌تواند به باشگاه کمک کند.

سرپرست پرسپولیس گفت: این که کادر فنی بدون دغدغه بتواند کار تیم را جلو ببرد یکی از مواردی است که هم درباره بزرگسالان و هم پایه‌ها پیگیر آن هستیم. امیدواریم قهرمانی‌های ما مداوم باشد.

صدری افزود: وقتی می‌گوییم پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست، باید بتوانیم در تمامی حوزه‌ها نشان دهیم. بخشی از آن مربوط به مسابقات لیگ است که پنج دوره قهرمان شدیم. ان‌شاءالله در آسیا و جام حذفی هم این موفقیت‌ها کسب می‌شود.

 علت طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات کالدرون 

وی درباره علت طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات کالدرون و اینکه چرا چندین بار پول سرمربی پیشین پرسپولیس برگشت خورد؟ گفت: در بحث خارجی‌ها ما یک پرونده کالدرون را نداریم. این پرونده‌ها قبل از ما هم بوده است و الان هم یکی دو تا پرونده دیگر است که باید تدبیر کنیم. تاریخ عقد قرارداد کالدرون ۱۰ تیر ۹۸ بود و آقای عرب مدیرعامل وقت قرارداد او را امضا کرده است. یعنی بیش از دو سال گذشته و اول ژانویه ۲۰۲۰ اختلاف پیش آمده است و رأی پرونده او ۱۰ تیر ۹۹ اعلام و پرونده ۲۹ آذر ۱۴۰۰ مختومه شد و پنجره نقل و انتقالات باشگاه نیز در همین تاریخ باز شد.

صدری افزود: مبلغی که تا روز پرداخت به کالدرون داده شده است ۲۹۹ هزار دلار بوده و مبلغ الباقی حدود ۵۷۹ هزار و ۵۰۰ دلار با سود و ۳۵۰۰ فرانک هم هزینه پرونده بوده است. حدود صد هزار و خُرده‌ای هم برای خواکین بوده است که کل این مبلغ حدود ۷۴۵ هزار دلار شده است. مدت قرارداد کالدرون از ۱۰ تیر ۹۸ تا ۱۰ تیر ۹۹ بوده و برای هر فصل هم ۸۵۰ هزار دلار مبلغ قرارداد او بوده است که قرار بوده ۳۰۰ هزار دلار دو هفته بعد از امضای قرارداد و ۳۰۰ هزار دلار در نیم‌فصل و ۲۵۰ هزار دلار هم بعد از فصل پرداخت شود.

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: من فکر می‌کنم دستگاه‌های نظارتی باید به قرارداد‌هایی که توسط باشگاه‌های ما بسته می‌شود، ورود کنند. ما همه فحش‌ها را خوردیم، تهمت‌ها را هم شنیدیم، ولی چه ضرورتی دارد کاری که ما با ۱۰۰ هزار دلار می‌توانستیم جمع کنیم، با التماس این کار را با ۷۵۰ هزار دلار جمع کردیم؟! متأسفانه هیچکس هم جواب نمی‌دهد.

وی افزود: توهین و فحاشی هوادار را به دیده منت قبول کردیم و پای کار ایستادیم. اولین بحث کالدرون تهیه پول بود. از زمان سمیعی به هر دری زدیم تا ۲۲ میلیارد تهیه کنیم، اما هر چه پول تهیه شد باید حقوق بازیکنان، کادرفنی و حقوق پرسنل را که در اولویت بود پرداخت می‌کردیم. سجادی در این زمینه خیلی به ما کمک کرد، اما متاسفانه به وی خیلی توهین کردند. هواداران عزیز برای ما محترم هستید، اما اگر سجادی نبود از کجا این پول را می‌آوردیم. شاید برخی بگویند باشگاه دولتی است و سجادی وظیفه اش را انجام داد، اما وی این کار را انجام داد.

صدری گفت: پولی که با ۱۰۰ هزار دلار جمع می‌شد چرا جمع نکردند. نمی‌گوییم مقصر هستند، اما مطالبه داریم تا به مردم جواب بدهند. چرا ما باید در فضای مجازی توهین بشنویم، اما افرادی که این پرونده را درست کردند جواب ندهند. ما و سجادی پایان این پرونده رسیدیم. پول تهیه شد. ما هم در باشگاه پرسپولیس دنبال پایین آوردن هزینه‌ها هستیم.

وی افزود: یکی از این موارد هم در پرونده کالدرون بود. با کمک سجادی پولی تهیه کرده و نامه‌ای به بانک مرکزی زدیم تا کاری که قبلا در این باشگاه انجام نشده بود صورت بگیرد.

 دنبال پایین آوردن هزینه‌ها در پرسپولیس هستیم 

صدری ادامه داد: در پرسپولیس دنبال پایین آوردن هزینه‌ها هستیم. با کمک سجادی و نامه او از بانک مرکزی ارز نیمایی گرفتیم. این کار برای اولین بار در پرسپولیس انجام شد و سه میلیارد و دویست میلیون به سود باشگاه شد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: هر زمان دلار می‌گرفتیم در باشگاه ارز آزاد می‌گرفتیم، اما زرنگی کرده و توانستیم برای این‌کار ارز نیمایی بگیریم. به جای دلار ۲۹ هزار تومانی دلار ۲۳ هزار تومانی گرفتیم. برخی قوانین کشور باید رعایت شود. از بانک مرکزی مجوز گرفته و کار انتقال پول را از صرافی آغاز کردیم.

وی افزود: از کالدرون و پسرش خواهش کردیم که به ترکیه بیایند و در چند قسط این پول را پرداخت کنیم. خواستیم به احترام هواداران بیایند این پول را در پنج قسط با هر ضمانتی بگیرند.

صدری گفت: کالدرون به ترکیه نیامد. صراف به من گفت اگر در ترکیه، امارات یا قطر شماره حساب بگیرید در ۲۴ ساعت این پول پرداخت می‌شود. دوباره خواستیم کالدرون در این سه کشور شماره حساب بدهد تا پول پرداخت شود، اما گفت فقط با وکیلم صحبت کنید. بخشی از این پول هم برای خواکین بود. از گرشاسبی مدیرعامل فولاد خواهش کردم از خواکین که در آنجا کار می‌کرد بخواهد پولش را اینجا بدهیم، اما وی هم اعلام کرد پولش را کامل از کالدرون گرفته است.

سرپرست پرسپولیس افزود: ارتباط گرفتن با شرر وکیل کالدرون که کاربلد و دارای ارتباط است سخت بود. روز‌های ابتدایی که تماس‌ها را جواب نمی‌داد و از هر چندین پیام یک تماس را جواب می‌داد. به ما گفت فقط در سوییس حساب دارم و جای دیگری حساب ندارم. این پول را حواله کردیم. به عنوان باشگاه دولتی با توجه به تحریم‌ها باید در چارچوب قانونی پیش می‌رفتیم.

وی گفت: پول را حواله کردیم و ۱۰ روز طول کشید که حواله‌ها برسد. ابتدا ۳۰۰ هزار دلار را پرداخت کردیم و در ادامه یک ۳۰۰ هزار دلار، یک ۱۵۰ هزار دلار و یک پنجاه هزار دلار واریز کردیم. ۱۵۰ هزار دلار به حسابش نشست، اما برای پول باقی مانده بانک سوال‌هایی داشت. جواب سوالات را برای بانک ارسال کردیم. وکیل یک روز گفت که بانک اعلام کرده رابطه کاری ما مشخص نیست و پول را باید برگردانیم.

صدری افزود: اگر اسمی از ایران و تحریم آورده می‌شد کل پول بلوکه می‌شد. حدود سه هفته طول کشید تا دوباره پول به حساب خارج از ایران ما بازگردد. نمی‌توانستیم حساسیت به خرج دهیم. با بدبختی این پول را تهیه کرده بودیم. پس از آن دیگر ریسک نکردیم و یک واحد پولی دیگری را زدیم و خرد‌خرد هم زدیم که مشکلی به وجود نیاید. روز جمعه به ما گفت همه پول به غیر از یک قسمت ۴۵ هزار دلاری نیامده است.

 نتیجه مذاکرات با کالدرون برای پرداخت پول 

وی درباره مذاکراتش با کالدرون برای پرداخت پول این سرمربی آرژانتینی، گفت: برای کالدرون نوشتم تاییدیه بدهد، اما شرمم می‌شود ویس کالدرون را پخش کنم. او به ما توهین می‌کرد. به سمت خانم وکیل رفتیم و گفتیم که این ۴۵۰۰۰ هزار دلار ارسال شده است کاری کنید. وکیلش گفت موکلش پادشاهش است و بدون اجازه اش نمی‌تواند کار را انجام دهد. از هر دری وارد شدیم. جنانی و کاظمی هم نتوانستند کاری انجام بدهند.

صدری ادامه داد: من حتی با پسر کالدرون و هر کس دیگری که فکر می‌کردم باعث شود کار‌ها سریع‌تر پیش برود تماس گرفتم، اما اتفاقی رخ نداد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: متاسفانه کالدرون شب گذشته به روی آنتن آمد و گفت ایران را دوست دارد. آقای کالدرون شما کجا به هواداران احترام گذاشتید؟ من با دادن ۹۵ درصد از پول شما، خودم را به شما ثابت کردم. این است جواب کار ما؟ خواستید من متن ارسال شده را هم می‌توانم منتشر کنم که یک متن از موضع بسیار پایین است، اما ایشان به ما گفتند که همه پولش را می‌خواهد.

وی افزود: در گذشته به کالدرون شاید بی‌احترامی شده است، اما ما ۹۵ درصد از مطالبات ایشان را دادیم و اگر ۵ درصد این پول را نمی‌دادیم اتفاقی می‌افتاد؟ ما در ماجرای مطالبات کالدرون هیچ کوتاهی نکردیم.

صدری گفت: هم آقای انصاری‌فرد، هم آقای عرب و هم آقای رسول پناه را دعوت کنید که راجع به این موضوع توضیح دهند. این کمک می‌کند که ذهن هواداران روشن شود. چون ممکن است که من الان به عنوان مدیر مجموعه تصمیمی بگیرم. خب اشکال ندارد، بیایید توضیح دهید که شرایط شما آن زمان به چه شکلی بوده که چنین تصمیمی گرفتید. وقتی هوادار می‌بیند که مدیران قبلی پاسخگو نیستند، بی‌اعتماد می‌شود. من جلسه‌ای با حضور این افراد حاضرم بگذارم که راجع به تک تک موارد توضیح دهیم تا این قصه یک بار برای همیشه جمع شود و اینطور نباشد که برویم جای دیگر بنشینیم که این کار را کردم، آن کار را کردم.

او در پاسخ به این سوال که چرا بحث ۱۲۵ هزار دلار را باز نمی‌کند و چرا این پول با تاخیر به کالدرون پرداخت شد تا راه شکایت او باز شود، توضیح داد: آقای رسول پناه در شبکه ورزش این موضوع را گفتند. من هم مثل شما سوال دارم. هم آقای انصاری‌فرد و هم آقای رسول پناه بیایند این موضوع را توضیح دهند. این پول پرداخت شده، ولی به جای دیگر رفت. باشگاه یک هزینه دیگری داشته که این پول قبل از پرداخت به کالدرون برای یک موضوع دیگر هزینه شده است. حتما واجب بوده که این اتفاق افتاده است. من هم می‌گویم بیایند و این موضوع را توضیح دهند. ایشان ممکن است موضوع مهم‌تری از کالدرون داشته است.

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس ادامه داد: راجع به اوساگونا عقد قرارداد او ۲۳ دی سال ۹۸ بوده که آقای انصاری‌فرد بسته است. اختلاف او و باشگاه یک اردیبهشت ۱۴۰۰ است و تاریخ صدور رای دوم شهریور ۱۴۰۰ است و باشگاه با بازیکن اقاله نموده، اما پرداخت نکرده است. یعنی با او توافق شده، اما پول پرداخت نشده است. به او ۴۷ هزار و ۹۰۰ دلار پرداخت شده و رای فیفا ۹۶ هزارتاست که آن آیتم بعدی است و ما باید پرداخت کنیم.

صدری گفت: یک موضوع جالب دیگری بگویم. کالدرون دیشب در مصاحبه‌اش گفت که ۱۰۰ هزار دلار باشگاه هزینه کرده است. این‌ها پولی است که باشگاه باید بابت هزینه‌های دادرسی بدهد. این پولی نبوده که باشگاه بخواهد به کسی بدهد تا پرونده را حل کند.

صدری در پاسخ به این سوال که شما به عنوان مدیرعامل می‌دانستید که سرانجام اعتراض به رای کالدرون چیست و به همین دلیل این هزینه اضافی بوده است، بیان کرد: یک جایی شما می‌دانی برنده‌ای و هزینه می‌کنی. این را هم باید دوستان جواب بدهند که وقتی شما می‌دانستی برنده نیستی، بابت آن هزینه کرده‌ای. اتفاقا ما در همین پرونده موردی بود که اگر انجام می‌شد، رای ۶ ماه عقب می‌افتاد، ولی باید ۱۰ هزار دلار هزینه می‌کردیم. من پرسیدم که اگر این هزینه دادرسی را پرداخت کنیم برنده می‌شویم یا نه که آقای امیرعلی گفتند ما بازنده هستیم. بالاخره آن کسی که پول را پرداخت می‌کند می‌داند که برنده می‌شود.

 توضیحات صدری درباره رادوشوویچ 

سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس درباره رادوشوویچ، گفت: سوال من این است که وقتی قرارداد او تمام شد و دروازه‌بان دوم ما بوده، چرا باید قرارداد ۲۵۰ هزار یورویی و سه ساله با او را تمدید کنیم؟ او به اتاق من آمد. من می‌توانم به شما نشان دهم که یک بازیکن چطور به مدیر باشگاه توهین کرد. من از او عذرخواهی کردم.

صدری ادامه داد: وکیل ایشان چیزی برای ما فرستاده بود که باید ۱۹۶ هزار یورو به او پرداخت کنیم. گفتیم مشکل شما چیست؟ گفت مشکل من این است که شما به من مانند باقی بازیکنان نگاه نمی‌کنید؟ گفتیم خب شما از سال قبل چقدر طلب دارید؟ ۳۰ هزار یورو. الان هم از ۲۵۰ هزارتا که نمی‌دانم چرا باید چنین قراردادی داشته باشد، ۲۰ درصد یعنی ۵۰ هزار دلار باید به مانند باقی بازیکنان به او پرداخت می‌کردیم. یعنی سر جمع می‌شد ۸۰ هزارتا. من به او گفتم که الان ۵۰ هزارتا به شما پرداخت می‌کنیم و ۳۰ هزارتای دیگر را تا سه ماه آینده پرداخت خواهیم کرد. بعد از آن دیگر هر پرداختی که شد، مانند باقی بازیکنان انجام می‌شود. رادو این موضوع را قبول کرد.

وی در ادامه گفت: حتی کارمند من دیر به بانک مرکزی رفت تا پول بگیرد، با او برخورد کردم. رادو حتی بابت این موضوع گفت کوتاه بیا و من فردا می‌آیم پولم را می‌گیرم. ما آن روز تا ساعت ۷ صبر کردیم که پول به دستمان برسد. ایشان که می‌گوید پول با یک روز تاخیر پرداخت شده باید بگویم که ساعت ۷ پول در باشگاه بوده است. او گفت فردا ساعت یک می‌آید. آمد و پول را گرفت و سوار هواپیما شد و رفت. من نمی‌دانم ۵۰ هزار یورو باید بدهیم و فحش هم بخوریم؟

صدری درباره وضعیت کارگزار باشگاه پرسپولیس و ارائه ضمانت‌نامه‌های موجود توسط کارگزار، افزود: ضمانت‌های لازم توسط کارگزار صورت خواهد گرفت. اگر غیر از این بود که کارگزار ۲۰ میلیارد به عنوان پیش پرداخت به ما نمی‌داد. من قبل از عقد قرارداد با کارگزار گفته بودم، کسی که با ما قرارداد می‌بندد باید به ما ۲۰ میلیارد پول بدهد. به نظر شما ۲۰ میلیارد پول مهم‌تر است یا فراهم کردن ضمانت‌نامه‌ای که از بانک باید گرفت؟ این کارگزار اگر ضمانت‌نامه نداد، درباره آن صحبت می‌کنیم.

 تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس، گفت: ما با تمامی بازیکنان غیر از بازیکنانی مثل ترابی، قراردادشان را ۲ تا ۳ سال تمدید کردیم. البته سید جلال حسینی پیشکسوت ما هستند و امیدوارم بتوانیم از ایشان مثل قبل استفاده کنیم. قرار بود یک نامه‌ای آقای عطایی به سرلک و ترابی بزنند تا به باشگاه بیایند و با آن‌ها صحبت کنیم. من با حامد لک هم صحبت‌هایی داشته‌ام. تمام بازیکنان ما به غیر از حامد لک، مهدی ترابی و سرلک، قراردادشان تمدید شده. است به نظر من اتفاقی که برای نوراللهی و کنعانی‌زادگان رخ داد، اصلا برای باشگاه خوب نبود و در قرارداد‌های جدیدمان برای بازیکنانی مثل عبدی، بندی اضافه کردیم که بعد از اتمام مهلت قرارداد، اگر بازیکن لژیونر شد، باید ۵ تا ۱۰ درصد از قراردادش را سالانه به باشگاه بدهد. این بازیکنان در این مسئله قطعا به ما کمک خواهند کرد.