نشست شهرداران شرق کرمانشاه در صحنه

برگزاری اولین نشست شهرداران شرق استان در شهرداری صحنه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 315609|00:30 - 1402/10/21
نسخه چاپی
برگزاری اولین نشست شهرداران شرق استان در شهرداری صحنه
با پیشنهاد اسفندیار نظری شهردار صحنه نخستین نشست شهرداران شرق استان با محوریت موضوعات بررسی تفکیک زباله از مبدا، بازیافت پسماندهای شهری و به اشتراک گذاری و انتقال تجربیات و دانش تخصصی و بالا رفتن بهره وری شهرداری ها برگزار گردید.

به گزارش امروله ،

مهندس نظری در کنار بحث و بررسی پیرامون محورهای اصلی این نشست، به موضوعاتی در حوزه مدیریت پسماند و ضرورت بازیافت زباله ها که امروزه موجب بحرانهای زیست محیطی، انرژی و اقتصادی تبدیل شده است اشاراتی نموده و این مباحث مورد تبادل نظر شهرداران شرق استان قرار گرفت و هر یک نقطه نظرات و مشکلات خاص شهرهای خود در این حوزه ها را به همراه پیشنهاداتی بیان نمودند.

مهندس نظری خاطرنشان کرد: زندگی مدرن امروزی منجر به تولید زباله‌های زیادی توسط انسان‌ها شده ‌است. حجم زباله‌ها به اندازه‌ای است که امروزه به یکی از چالشهای مهم بشریت خصوصاً کشورهای جهان سوم سده است و می بایست هرچه سریعتر به فکر مدیریت پسماند اقدام نمود لذا بازیافت به دلیل کمک به کاهش آلودگی آب، خاک و هوا، جلوگیری از تخریب تنوع زیستی، حفظ منابع طبیعی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر گازهای مضر برای سلامت انسان، کاهش میزان زباله‌ها، ایجاد فضای بیشتر در زباله‌دان‌ها برای دفع زباله‌های غیر قابل بازیافت و… اهمیت زیادی دارد. بنابراین نباید از انجام آن غافل شد.

وی در پایان ضمن تقدیر از فرماندار محترم و شهرداران و شوراهای اسلامی شرق استان که دغدغه مدیریت پسماند را تاکید نمودند اظهار امیدواری نمود با اقدامات هماهنگ و مستمر در سریعترین زمان بتوان با برنامه ریزی دقیق و حساب شده و با دیدگاه حفظ زمین برای آیندگان، اقدامات عملی مناسبی انجام گیرد چرا که این حوزه همواره از مطالبات مهم و به حق مردم بوده و هست.

این نشست با حضور غلامرضا شهبازی فرماندار صحنه و مهندس رفیعی معاون عمرانی فرمانداری، شهردار و معاون خدمات شهرداری هرسین، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کنگاور، شهردار و رئیس شورای  اسلامی شهر سنقر، شهردار گودین، شهردار دینور، شهردار بیستون، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر صحنه و کارشناسان عمرانی، خدمات شهری، خدمات موتوری و درآمد در سالن جلسات شهرداری صحنه برگزار شد.