دولت معلمان را غافلگیر کرد.

دغدغه تامین مسکن فرهنگیان حل شد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 315670|14:52 - 1402/12/17
نسخه چاپی
دغدغه تامین مسکن فرهنگیان حل شد

به گزارش امروله ،

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

که برنامه‌های مهمی از جمله ساخت مسکن برای فرهنگیان، افزایش حقوق حق‌التدریسی‌ها،ارتقاء سرانه دانش‌آموزی، توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان، استخدام در مدارس استثنایی و احداث مدارس با امکانات ویژه برای دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم را معرفی کرد.

تأمین مسکن برای فرهنگیان امری بسیار حیاتی و ضروری است.این افراد نقش بسیار مهمی در تربیت نسل‌های آینده، حفظ فرهنگ و ارزش‌های جامعه دارند، بنابراین دسترسی آن‌ها به محیط‌های زندگی مناسب و پایدار امری بسیار حائز اهمیت است.

تأمین مسکن برای فرهنگیان باعث افزایش استقرار و ثبات آن‌ها می‌شود،که نهایتاً منجر به بهبود کیفیت زندگی خود و خانواده‌شان می‌شود.این اقدام نه تنها باعث رشد و شکوفایی فرهنگیان می‌شود بلکه به تقویت و پایداری نظام آموزشی نیز کمک می‌کند. این برنامه قابلیت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی جامعه را افزایش می‌دهد و تأثیر مثبتی بر توسعه کلان‌ افکار جامعه دارد.

صحرایی اظهار داشت:این موضوع،به‌ویژه مسکن فرهنگیان جوان، در دستور کار است و با همکاری وزارت راه و شهرسازی، یک ساز و کار جدید برای این کار پیدا کردیم.

وی تصریح کرد:مسکن، به ویژه برای معلمان جوان ما بسیار مهم و ریشه تأمین آن در تأمین زمین است.خوشبختانه با امکانی که در قانون جدید مسکن فراهم شده است،تعدادی از زمین‌های در اختیار وزارت آموزش و پرورش، مولد می‌شوند و تغییر کاربری پیدا می‌کنندتا برای ساخت مسکن فرهنگیان عزیز استفاده شوند.