آفت، بلای جان درختان کاج صحنه

۶۰۰ اصله درخت مبتلا به آفت در پارک جنگلی جوادآباد صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 315671|09:43 - 1402/12/18
نسخه چاپی
۶۰۰ اصله درخت مبتلا به آفت در پارک جنگلی جوادآباد صحنه
با حضور شهردار،معاون عمرانی فرمانداری،رئیس شورای اسلامی،معاون جهاد کشاورزی،رئیس آبفا ، رئیس منابع طبیعی ، مدیران روابط عمومی و فضای مجازی ،جمعی از طبیعت دوستان شهر صحنه و کارشناسان شهرداری جلسه ای در خصوص قطع درختان کاج آفت زده در سالن جلسات شهرداری صحنه برگزار گردید

به گزارش امروله ،

اسفندیار نظری شهردار صحنه اظهار داشت:

در پارک جنگلی جواد آباد حدود ۱۵ هزار درخت کاج وجود دارد که طبق اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری  در این بوستان در مرحله اول تعداد ۶۰۰ درخت مبتلا به آفت سوسک پوستخوار شناسایی و در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهد شد.

 

نظری با بیان اینکه برای کنترل و مقابله با آفت سوسک پوستخوار مجوز قطع درختان آفت زده پارک جنگلی محله جواد آباد صادر شده است، تصریح کرد: پروسه اخذ مجوز برای قطع این درختان حدوداً ۴ ماه به طول انجامید و در این مدت زمان با چکش کاری، پلاک‌کوبی و علامت گذاری‌های لازم کار شناسایی درختان آفت زده صورت گرفت و تا به امروز این عملیات کامل شده است.

 

وی افزود: قطعاً پس از قطع این درختان، درختان جدید جایگزین خواهند شد. درختانی پهن برگی که با شرایط اقلیم منطقه، نوع پوشش گیاهی و نوع گونه‌هایی که در پارک جواد آباد سازگار هستند، در نظر گرفته خواهد شد ،و در مرحله اول ضمن جلوگیری از سرایت این بیماری به سایر درختان تدابیر لازم اندیشیده شده و پس از قطع درختان و نابودی کامل ریشه آنها، درخت جایگزین در آنجا کاشته می شود.