پیام ریاست ادره آبفا شهرستان صحنه در خصوص صرفه‌جویی آب در آخرسال

سرویس: اجتماعیکد خبر: 315684|11:36 - 1402/12/26
نسخه چاپی
پیام ریاست ادره آبفا شهرستان صحنه در خصوص صرفه‌جویی آب در  آخرسال
ریاست امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه در آستانه سال نو و خانه تکانی همشهریان، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و سعادت و قبولی طاعات و عبادات روزه داران و تمامی همشهریان محترم راهکارهایی برای رعایت الگوی مصرف و جلوگیری از هدر رفت و حفظ پایداری شبکه توزیع آب به مشترکین توصیه می نماید .

به گزارش امروله ،

مهندس چراغی افضل مدیر امور آبفای شهرستان صحنه اعلام کرد مصرف آب در مقایسه با سایر ایام سال به میزان قابل توجهی افزایش  یافته است .

در حالیکه  در سال‌های اخیر وقوع خشکسالی‌های مکرر و مداوم و به تبع آن افت منابع زیرزمینی از سوی دیگر و افزایش مصرف آب در بخش‌های مختلف، منابع آب را در معرض خطر قرار داده است لذا لازم است شهروندان با حساسیت بیشتری به موضوع مصرف آب توجه نمایند .

هم اکنون نباید فراموش کرد هزینه‌های استحصال، تامین، تصفیه و انتقال آب شرب مصرفی شهروندان  هزینه زیاد و قابل توجهی دارد لازم است با مصرف بهینه ، مانع از هدر رفت آب در این ایام شویم.

در همین زمینه  مدیر امور  آب و فاضلاب  شهرستان صحنه روز جمعه  ضمن بازدید از مخازن سطح شهر  اظهار داشتند: یکی از سنن دیرینه ایرانیان در آستانه سال نو، خانه تکانی است که این امر مبارک سبب افزایش بی‌رویه مصرف آب می‌شود که لازم است مشترکین محترم نسبت به صرفه جویی اهمیت زیادی قائل شوند.

 

وی افزود ،با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی در چندسال اخیر، مصرف هوشمندانه باید در مصارف روزانه و خانه تکانی نوروزی مدنظر همشهریان  عزیز باشد.

 

چراغی افضل به مشترکین آب و فاضلاب شهرستان صحنه توصیه کرد: فرش‌های نیازمند شست و شو را به قالیشویی تحویل داده و از شست و شوی آنها در حیاط منازل اجتناب به عمل آورده تا از این طریق در صرفه جویی آب، سهیم باشند.

علاوه بر این باید شیرهای آب دارای نشتی در سرویس بهداشتی، حمام یا آشپزخانه  تعویض گردند زیرا نشتی‌های اندک در گذر زمان، حجم زیادی از آب را هدر داده و به تبع آن هزینه‌های مشترکین را به دلیل عبور از میزان الگوی مصرف، افزایش می‌دهد.

همچنین  در استفاده از لوازم برقی مانند ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی باید به مدت زمان شستشوی موثر به منظور مصرف بهینه آب نظارت و دقت شود.

 

چراغی افضل تاکید کرد: در تمیز کردن و شستن حیاط منازل و بالکن‌ ساختمان‌ها نباید از آب به عنوان جایگزین جارو استفاده شود زیرا با توجه به محدودیت منابع آب شرب، بکارگیری چنین رویکردی غیرمنطقی و اصراف است.

ایشان همچنین با اشاره به نقش هدایتی و الگو پذیری تاثیر گذار بانوان در خانواده درکاهش مصرف آب، اظهار کرد: این قشر باید به نقش خود اهتمام لازم را داشته و به عنوان سفیران مصرف بهینه، اعضای خانواده را به فرهنگ مصرف اصولی ترغیب نمایند.

در پایان اعلام نمودند که سامانه ۱۲۲بصورت شبانه روز آماده دریافت هرگونه خبر و اعلام حوادث در خصوص آب و فاضلاب در دسترس همگان قرار دارد .

روابط عمومی و آموزش همگانی امور آب و فاضلاب شهرستان صحنه

 

@amroolahh