نیروی دریایی آمریکا: مانور مین زدایی در خلیج فارس یک اقدام تحریک کننده نیست/ بمب های پناهگاه شکن آمریکایی برای استفاده علیه ایران

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 7234|16:47 - 1392/02/13
نسخه چاپی
روزنامه گاردین گزارش داد که حدود 40 کشور در مانور سه هفته‌ای حضور خواهند داشت که هفته آینده در خلیج فارس آغاز می‌شود و بزرگترین مانور از این نوع خواهد بود که در منطقه برگزار می‌شود.
جان میلر، یک مقام نیروی دریایی آمریکا به روزنامه گاردین گفت که این مانور اقدامی تحریک‌آمیز در قبال ایران نیست. وی افزود که اهمیت خطوط دریایی خلیج‌فارس برای اقتصاد جهانی جلوگیری از تلاش‌ دولت‌ها و تروریست‌ها برای مین‌گذاری در آب‌هایی که حدود 20 درصد نفت جهان هر روز از طریق آن انتقال می‌یابد را ضروری می‌سازد.
میلر گفت که انتظار دارد نیروی دریای ایران با دقت بر این مانور نظارت کند. وی ادامه داد: این مانور در آب‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و آن‌ها همان حقوقی را دارند که ما داریم. خلیج فارس یک فضایی آبی نسبتا محدود است،‌آن‌ها آن‌جا هستند و ما هم آن‌جا هستیم. ما هر روز با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنیم نه در سطح دولتی بلکه در سطح عرشه، این یک رابطه حرفه‌ای است.
از سوی دیگر روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که پنتاگون با هدف توانایی برای ضربه زدن به تاسیسات هسته‌‌ای ایران، به طراحی مجدد بمب‌های پناهگاه‌شکن خود پرداخته است.
این روزنامه آمریکایی با اشاره به این خبر افزود: مقامات آمریکایی این اقدام را برای متقاعد کردن رژیم صهیونیستی به این‌که آمریکا در صورت شکست دیپلماسی قادر به جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته‌‌ای ایران خواهد بود و این رژیم نمی‌تواند به تنهایی چنین کاری را انجام دهد، حیاتی می‌دانند.
بنا بر این گزارش، مقامات آمریکایی در هفته‌های اخیر در تلاش برای نشان دادن قابلیت‌های آمریکا چندین بار به مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تصاویری ویدئویی از این نوع بمبی را نشان و توضیح داده‌اند که برای بهبود آن‌ چه اقداماتی انجام داده‌اند.
پنتاگون برای ساخت 20 بمب از این نوع 330 میلیون دلار هزینه کرده است و در صدد دریافت بودجه بیشتر برای کارآمدتر ساختن آن است.
آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که تاسیسات هسته‌‌ای ایران به خوبی مستحکم هستند و نیروی نظامی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ضربه نهایی را به آن وارد کند.
بر اساس این گزارش مقامات آمریکایی بر این باورند که این بمب‌های تقویت شده احتمال حمله رژیم صهیونیستی در سال جاری و احتمالا سال آینده به ایران را کاهش می‌دهدو زمان بیشتری را برای دنبال کردن دیپلماسی در اختیار دولت اوباما قرار می‌دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد