پانزدهم خرداد٬ نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18971|11:25 - 1392/03/15
نسخه چاپی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، پانزدهم خرداد را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواند و گفت: حماسه آفرینی شهدای نهضت ۱۵ خرداد در دفاع از مرجعیت و ولایت کار ارزشی بسیار بزرگی بود.

محمد باقری، درباره نهضت قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم قم، گفت: رژیم شاهنشاهی پهلوی پس از مرگ آیت الله بروجردی به این نتیجه رسیده بود که دیگر مرجعیت توان مقابله با این رژیم منحوس را ندارد اما تفکرات معمار کبیر انقلاب ایران بار دیگر با تکیه به آموزه‌های اسلامی توانست مرجعیت و نقش آن را در ایران احیا کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی قیام ۱۵ خرداد از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است و باید به درستی از این ارزش‌ها حراست و پاسداری کرد، ادامه داد: قیام خونین۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی شناخته می شود که باید برای تمامی ابعاد آن شناسایی و برای اقشار مختلف تبیین شود تا آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به نسل‌های آینده نیز انتقال یابد.

وی با اشاره به مردمی بودن قیام ۱۵ خرداد ۴۲ افزود: این قیام در واقع از طرف توده مردم علیه ظلم و استبداد  رژیم شاه شکل گرفت و توانست در شهرهای مهم و حساس کشور نیز تداوم یابد و پایه های رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به لرزه در آورد و مقدمه ای برای برقراری حکومت اسلامی باشد.

باقری٬ تصریح کرد: مردم بعد از واقعه ۱۵ خرداد، چهره عوام فریبانه رژیم طاغوت را شناخته و به ادعاهای فضای باز سیاسی و نیز ماهیت سرکوبگر رژیم پی بردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این سخن تاریخی امام راحل که «بزرگداشت روز حماسه آفرین پانزده خرداد، بزرگداشت ارزش‌های انسانی در طول تاریخ است» افزود: حماسه آفرینی شهدای نهضت ۱۵ خرداد در دفاع از مرجعیت و ولایت، آن در زمان اوج دوران طاغوت و ستم شاهی، کار ارزشی بسیار بزرگی بود و عظمت و تاثیرگذاری آن با هیچ حادثه ای قابل قیاس و توصیف نیست