حرکت چرخ "صنعت" مستلزم برنامه ریزی بلند مدت

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18988|11:36 - 1392/03/15
نسخه چاپی
حسین ساسانی در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگارانبا بیان این مطلب افزود: حرکت رو به جلوی تولید و صنعت کشور نیازمند برنامه ریزی اصولی و پرهیز از تصمیم گیری های عجولانه و بی ثبات است.

وی ادامه داد:هم اکنون در شرایط عدم ثبات تصمیم گیری ها، بسیاری از واحدهای صنعتی با نیمی از ظرفیت فعالیت می کنند و بخشی از فرایند تولید در کارخانه ها متوقف است چراکه تولیدکننده پیش بینی مناسبی از شرایط کار خود در آینده ندارد.

ساسانی با اشاره به راهکارهای کاهش مشکلات تولید تصریح کرد: اختصاص ارز کافی برای تامین مواد اولیه مهمترین اقدام در مسیر رفع چالش ها محسوب می شود که باید در کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد.

وی با اشاره به رویکرد مثبت مرکز مبادلات ارزی گفت: هم اکنون میزان ارز اختصاص یافته به برخی صنایع محدود است و زمان زیادی برای پرداخت ارز به تولیدکننده صرف می شود که این نقایص باید برطرف شود.

دبیر کنفدراسیون صنعت با اشاره به اینکه یک تولیدکننده صنعتی نیازمند ایجاد ارتباط مناسب با طرف های خارجی خود دارد افزود: شرکای خارجی به دلیل برخی محدودیت های بین المللی همکاری خود را با تولیدکنندگان داخلی کاهش داده اند و در این شرایط برخی تولیدکنندگان مجبور به خرید مواد اولیه بی کیفیت شده اند که این امر منجر به تولید کالای ایرانی غیر کیفی واز دست دادن مشتریان خواهد شد.

وی تاکید کرد: رونق تولید ملی مستلزم تکمیل تمامی حلقه های تولید از تامین مواد اولیه تا فرایند تولی و بازاریابی محصول نهایی است و اگر در این بین خللی وجود داشته باشد کل زنجیره موفق نخواهد بود.

ساسانی تصریح کرد: در این راستا باید 2 رویکرد برنامه ریزی بلندمدت و راهکارهای کوتاه مدت به صورت همزمان و موازی به اجرا درآید.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی بلندمدت باید با در نظر گرفتن همه جوانب کار از سوی سیاستگذارن و مدیران ارشد انجام گیرد و احرای راهکارهای کوتاه مدت عملیاتی باید به تشکل های خصوصی که با جزییات بازار آشنایی بیشتری دارند، سپرده شود.