طاهری:

قیام فرهنگی یکی از بزرگترین قیام ها می باشد

سرویس: شهرستانکد خبر: 286783|13:56 - 1394/05/20
نسخه چاپی
قیام فرهنگی یکی از بزرگترین قیام ها می باشد
پایگاه خبری امروله : حجت الاسلام والمسلمین عزت اله طاهری در مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد : : یکی از مهم‌ترین کارهایی که این امام(ع) انجام داد، احیای تفکر امام حسین(ع) و عاشورا بود.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین عزت اله طاهری در مراسم سوگواری و عزاداری امام جعفر صادق عنوان کرد : کار افرادی که در حوزه فرهنگی در حال تلاش و کوشش هستند مراتب از افرادی که قیام می کنند و انسان ها را از خطرات رهایی می بخشند سخت تر است.

 

وی ادامه داد : کار فرهنگی و قیام فرهنگی علاوه بر اینکه به زمان زیادی نیاز دارد در و رنجش نیز بیشتر است همانطور که فعالیت فرهنگی پیامبر طی 23 سال طول کشید .

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ارتباط با شخصیت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که این امام(ع) انجام داد، احیای تفکر امام حسین(ع) و عاشورا بود که ایشان از هر فرصتی استفاده می‌کردند و مردم را به یاد عاشورا می‌انداختند. در زمانی که امام صادق(ع) به امامت رسید خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه با هم درگیر بودند و ایشان از این فرصت برای تبلیغ معارف دین و تفسیر قرآن استفاده کرد و به شبهاتی که در جامعه وجود داشت پاسخ می‌داد‌.

 

این روحانی مبلغ در پایان با بیان اینکه همه باید با مقابله با نفس خود جعفری شویم گفت : امام صادق علیه السلام از نظر علمی و معنوی دارای مقامی والا و ارزشمند بودند به گونه ای که می توان گفت همه علوم اهل بیت علیهم السلام در وجود ایشان جمع بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد