ولایتی در همایش خطر جریان‌های تکفیری:

جریان‌های افراطی در آینده نزدیک به تاریخ خواهند پیوست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 291318|13:54 - 1394/11/08
نسخه چاپی
جریان‌های افراطی در آینده نزدیک به تاریخ خواهند پیوست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید به فکر احیا و تقویت بیداری اسلامی باشیم، افزود: آینده جریان‌های افراطی و تکفیری طولانی نخواهد بود و به زودی به تاریخ خواهند پیوست.

به گزارشامروله، علی اکبر ولایتی قبل از ظهر پنج‌شنبه در همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز» اظهار داشت: بیگانگان کشورهای مختلف اسلامی را در گوشه و کنار جهان اشغال کردند و این امر تکانی را در بین امت اسلامی ایجاد کرد تا امت اسلامی را از وجود بیگانگان خلاص کنند.

 

وی بیان داشت: در نیجریه که دچار بوکوحرام شده است زمانی به مدت صد سال حکومت اسلامی برقرار بوده و امروز نیز حدود اسلامی در این کشور اجرا می‌شود و هیچکس نمی‌تواند به مقابله با آن بایستد.

 

عضو شورای راهبردی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با بیان اینکه بیداری اسلامی در دوره جدید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: از آن زمان تاکنون استکبار پاتک خود را آغاز کرد که در آن گروه‌های به ظاهر اسلامی و با باطن غیر اسلامی را شکل دهی و به جان امت‌های اسلامی انداخت تا از این طریق به اهداف خود دست یابد.

 

وی ادامه داد: القاعده که فعالیت خود را در افغانستان به راه انداخت موجب وهن دین در آن زمان شد و آنها روزگاری در افغانستان اقدامات زننده‌ای را مرتکب شدند.

ولایتی بیان داشت: بی‌نظیر بوتو در آن زمان در مصاحبه با بی بی سی اذعان داشت که تنها پاکستان در راه اندازی القاعده نقش نداشته است و کشورهای عربستان و انگلیس و آمریکا نیز مداخله داشتند و از آنها حمایت می‌کردند.

راه اندازی القاعده تقابل با موج بیداری اسلامی بود

وی گفت: راه اندازی القاعده در حقیقت تقابلی برای ایستادگی با موج بیداری اسلامی در ایران بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از زمان جنگ‌های بین اعراب و رژیم صهیونیستی، سوریه تنها کشوری بود که در خط مقدم مبارزه قرار داشت و در برابر استکبار ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: دشمنان برای اینکه خط مقدم مقاومت را که متشکل از ایران حزب الله لبنان و سوریه بوده است را از میان بردارند و امنیت اسرائیل را تامین کنند به سوریه حمله کردند.

ولایتی با بیان اینکه صدام در اواخر عمر خود القاعده و طالبان را جذب خود کرد، افزود: یکی از سران تشکیل دهنده داعش عزت ابراهیم، فرد دوم زمان صدام بود. داعش امروز ترکیبی از بعثی‌ها و سلفی‌ها هستند که می‌خواهند جریان مقاومت در منطقه را از بین ببرند.

 

عضو شورای راهبردی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با بیان اینکه غربی‌ها برای استقرار در سرزمین‌های اسلامی به تقویت تکفیری‌ها و افراطی‌ها پرداختند، افزود: آنها در ابتدا تلاش کردند تا به صورت قانونی از این جریان‌ها حمایت کنند و غربی‌ها در شورای امنیت به دنبال دادن مشروعیت به مبارزاتی دادند که افراد غیر سوری و غیر عراقی در بازارها خود را منفجر کنند تا از این طریق دموکراسی را مستقر کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید به فکر احیا و تقویت بیداری اسلامی باشیم، افزود: آینده جریان‌های افراطی و تکفیری طولانی نخواهد بود و به زودی به تاریخ خواهند پیوست و باید منتظر ان نشست و دید استعمار برای مقابله با بیداری اسلامی چه تفکر دیگری را در سر خواهد داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد