معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وجود ۹۴۸شهرک و ناحیه صنعتی درکشور/تدوین برنامه جامع اقتصادمقاومتی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 293478|22:29 - 1395/02/28
نسخه چاپی
	وجود ۹۴۸شهرک و ناحیه صنعتی درکشور/تدوین برنامه جامع اقتصادمقاومتی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود ۹۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال به نتایج پرباری در خصوص برنامه جامع اقتصاد مقاومتی برسیم.

به گزارشامروله،  علی یزدانی در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه که امروز سه شنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که از سرمایه گذاران دریافت می‌کنیم حق بهره برداری بابت قیمت تمام شده خدمات و زیرساخت‌هایی است که در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده و دیگر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین فروخته نمی‌شود.

 

وی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از برنامه‌های مهم سازمان عنوان کرد و افزود: حمایت از صنایع کوچک به منظور ارتقای سطح معیشت و رضایتمندی مردم و نیز ایجاد واحدهای صنعتی جدید و کاهش نرخ بیکاری در کشور در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به ایجاد مشوق‌هایی برای حضور واحدهای صنعتی در شهرک‌ها گفت: تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های واگذاری زمین در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و لحاظ کردن تخفیف۱۰ درصدی برای نخبگان، ایثارگران و شرکت‌های دانش بنیان از اقدامات در این بخش است.

 

یزدانی در ادامه بیان کرد: از دیگر مشوق‌های ما لحاظ کردن ۱۰ درصد تخفیف بیشتر برای سرمایه گذارانی است که واحدهای خود را سریع‌تر به  مرحله بهره برداری برسانند و نیز کاهش پیش پرداخت‌ها در برخی نواحی و شهرک‌ها و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط از دیگر اقدامات بوده است.

 

وی تکریم سرمایه گذاران را رسالت اصلی و اولویت مهم در تمام شرکت‌های‌ شهرک‌های صنعتی کشور دانست و بیان کرد: کاهش هزینه‌های تمام شده و سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور افزایش بهره‌وری و نیز افزایش رضایتمندی سرمایه‌گذاران از دیگر  وظایف نام برد.

 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود ۹۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور خبر داد و بیان کرد: واگذاری زمین به واحدهای صنعتی در ۷۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال انجام است.

 

تدوین سیاست‌های توسعه‌ای صنعتی کشور در صنایع بزرگ و کوچک و متوسط

 

این مسئول حمایت از صنایع کوچک و متوسط کشور را از دیگر وظایف برشمرد و گفت: تدوین سیاست‌های توسعه‌ای صنعتی کشور در صنایع بزرگ، کوچک و متوسط است از دیگر وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را از اهداف خود عنوان کرد و افزود: به تمام شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور ابلاغ شده تا هیچ سرمایه گذاری را به محاکم قضایی فرستاده نشود.

 

وی صنایع کوچک و متوسط را عمده صنایع موجود در کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری بر برنامه ریزی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط تاکید دارند و در این خصوص برنامه جامعی توسط ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تدوین شده است.

 

یزدانی در ادامه اظهار کرد: در بحث حمایت‌ها، حمایت از صنف و صنعت در چارچوب مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت یکسان است و امیدواریم با  همکاری نهادهای مسئول سال خوب و پرباری برای صنعت، معدن و تجارت کشور باشد.

 

وی تدوین برنامه جامعی در خصوص اقتصاد مقاومتی از سوی  وزارت صنعت، معدن و تجارت را از مهمترین برنامه‌های در دست انجام دانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری قوای سه گانه و مردم و رسانه‌ها این برنامه تا پایان امسال به نتایج مطلوبی برسد.

 

یزدانی خواستار همراهی و مساعدت قوای سه گانه نظام در راستای اجرایی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شد و افزود: البته نباید نقش مردم را در حمایت از تولید داخلی نادیده گرفت؛ رسانه‌ها نیز باید به بهترین نحو رسالت خود را انجام دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد