سهم استان کرمانشاه در مرحله پنجم رزمایش احسان 11 هزار بسته است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313852|08:16 - 1400/02/20
نسخه چاپی
مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه گفت: سهم استان کرمانشاه در مرحله پنجم رزمایش احسان از ۵۰۰ هزار بسته سهمیه کل کشور تعداد ۱۱ هزار بسته است.

به گزارش امروله ،میثم کلهری امروز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز توزیع بسته های معیشتی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان کرمانشاه، اظهار داشت: سهم استان کرمانشاه در مرحله پنجم رزمایش احسان از ۵۰۰ هزار بسته سهمیه کل کشور تعداد ۱۱ هزار بسته است.

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کرمانشاه افزود: ارزش هر بسته از ارزاق توزیع شده که شامل برنج، ماکارونی، روغن، حبوبات و پک بهداشتی است حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است و در مجموع ۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان کرمانشاه ۱۲۰ هزار بسته معیشتی، ۱۲۰ هزار بسته بهداشتی و بیش از ۲۵۰ تن گوشت مرغ توزیع شده که در مجموع حدود بیش از ۵۰ میلیارد تومان از محل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هزینه شده است.

کلهری گفت: نهضت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همزمان با شیوع ویروس کرونا در حوزه های مختلف شروع به فعالیت کرد و به لحاظ معیشتی و اقتصادی هموطنان را یاری کرده است.

وی ادامه داد: پرداخت وام های قرض الحسنه به مشاغل خرد و خانگی، اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه برای زوجین در مناطق محروم، توزیع ۱۱ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی در سال تحصیلی ۹۹، ساخت مسکن محرومین، مساجد، ۲۰۰۰ باب مدرسه که طبق تفاهم‌نامه قرار شد ۱۰۰۰ مدرسه سبز را در سطح مناطق محروم کم جمعیت و کم برخوردار احداث کنیم.

وی همچنین بیمه حوادث منازل مسکونی روستاییان توسط بیمه برکت ستاد اجرایی، پرداخت هزینه درمان ناباروری، هزینه کاشت حلزون گوش نوزادان، اهدای لوازم بازتوانی از جمله ویلچر و سمعک، ساخت ۲ هزار واحد مسکن اقدام ملی که ۷۰۰ واحد آن در دولت آباد در حال اجراست و طرح جهش تولید در دیم زارها را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کرمانشاه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: طرح جهش تولید در دیم زارها در ۶ استان به صورت پایلوت آغاز شده که استان کرمانشاه نیز یکی از آن استان هاست و حمایت آن بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است و تاکنون ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال بارندگی کم بود خسارت‌هایی که در حوزه دیم زارها به کشاورزان تحت پوشش این طرح هستند وارد شده، جبران خواهیم کرد.