سازش 72 پرونده حقوقی و کیفری در ستاد مصلحین دادگستری صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 313920|08:34 - 1400/03/03
نسخه چاپی
سازش 72 پرونده حقوقی و کیفری در ستاد مصلحین دادگستری صحنه
رئیس دادگستری شهرستان صحنه گفت : در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد هفتاد و دو اختلاف حقوقی و کیفری که بعضی از این اختلافات در گستره یک روستا سبب احساس ناامنی و دغدغه قاطبه اهالی گردیده بود منتهی به سازش گردید.

دکتر صادق عزیزی در گفتگو با امروله ، عنوان کرد : با اهتمام اعضای محترم ستاد مصلحین در اردیبهشت ماه سال جاری تعداد هفتاد و دو اختلاف حقوقی و کیفری که بعضی از این اختلافات در گستره یک روستا سبب احساس ناامنی و دغدغه قاطبه اهالی گردیده بود منتهی  به سازش گردید.

 

وی ادامه داد: با انسجام هر چه بیشتر تشکیلات ستاد مصلحین دادگستری شهرستان لازم است کلیه ضابطین و ادارات از ظرفیت اعضای ستاد که از بزرگان و متنفذان نیک اندیش این حوزه قضایی هستند در رفع مشکلات و اختلافات مردم بهره گیرند.

 

عزیزی خاطر نشان کرد : کاهش مراجعات به ادارات ، مجموعه های انتظامی و امنیتی و دستگاه قضایی و نتیجتا بهبود وضعیت اجتماعی و ارتقاء آرامش و امنیت شهروندان، ثمره و ره آورد صلح و رفع منازعات مردم در منطقه است.

 

ریس دادگستری شهرستان صحنه اظهار داشت : بزرگان هر روستا و منطقه ظرفیتی بی بدیل هستند که باید کلیه ادارات و مسئولان از مشارکت ایشان در اجرای طرح ها و برنامه ها بهره مند شوند بی تردید این افراد در همسو نمودن مردم با مسئولین و رفع دغدغه های  مردم مناطق با یکدیگر و ادارات می توانند نقش موثری ایفا کنند و راه تحقق این هدف  تکریم ریش سفیدان و بزرگان معتمد هر یک از بخش ها و روستاهای شهرستان توسط مسئولان امر است.

 

وی گفت : به لطف خدای متعال با تشخیص اعضای شورای تامین و  قضات شهرستان در هر اختلافی که احتمال رخدادی ناگوار می رود ضمن استفاده از دیگر ظرفیت های موجود گروهی از مصلحین مامور تالیف قلوب و رفع منازعات می شوند و قریب به یکسال است در حوزه شهرستان قتل عمدی و نزاع مستمری اتفاق نیفتاده است.

 

وی یادآور شد : حضور اعضای شورای تامین و فرماندار گرامی،امام جمعه محترم، روحانیت معظم،ریش سفیدان و بزرگان شیعه و اهل حق در کنار یکدیگر در تشکیلات ستاد مصلحین  و در گروه های متعددی درشهر دینور و تعدادی از روستاهای بزرگ و تعدادی گروه فعال در شهر صحنه که در دادگستری و مساجد مشغول فعالیت هستند فعالیت ستاد را  پر رونق نموده است.